Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Monday, November 10, 2014

Firman Juara AF ke 10





AF 10 atau Akademi Fantasia 2014 telah pun melabuhkan tirainya semalam di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).. Di mana peserta dari Sabah,  Firman telah di nobatkan sebagai Juara AF ke 10 @ AF 2014. Firman membawa pulang wang tunai RM50,000, sebuah kereta Toyota Vios 1.5 TRD Sportivo (AT), pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.

Anak muda berusia 25 tahun ini yang sebelum ini merupakan seorang anak jalanan dan gelandangan yang sangat pendiam dan sangat merendah diri, terdiri dari keluarga kampung yang kurang mampu telah membuktikan keupayaan vokalnya yang serak basah itu untuk menuju kepuncak kejayaan sekali gus untuk mencapai niat untuk membawa kedua orang tuanya ke Mekah.

Kematangan dan keupayaan vokal Firman memang tak di nafikan lagi... kemenangannya memang dinantikan dan telah pun terbukti.  Syabas!! Firman...
Tempat kedua pula dimenangi Aman, 21, yang mendapat hadiah wang tunai RM30,000, sebuah kereta Perodua Myvi 1.3 Auto Standard (XT), pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala ketiga, Ewal, 22, membawa pulang RM20,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.
Sementara itu, Nuha, 21, menduduki tempat keempat menerima wang tunai RM15,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi manakala Adel, 21, kelima mendapat wang tunai RM10,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi. - UTUSAN ONLINE
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/firman-juara-af-2014-1.22729#sthash.ssdnXZ9m.dpuf

Aman.. naib johan


Naib juara pula di rangkul oleh Aman 21 tahun...membawa pulang  wang tunai RM30,000, sebuah kereta Perodua Myvi 1.3 Auto Standard (XT)., pakej percutian ke Osaka Jepun dan sebuah trofi. 

Aman merupakan se orang anak muda yang sangat pemalu dan kerap di cabar tentang penampilan , lontaran vokal dan persembahannya dan yang paling terkesan setelah di cabar bahawa   "bidang nyanyian ini bukan bidang dia"...

Kini Aman telah membuktikan kepada umum bahawa dia juga mampu untuk ke Pentas akhir Akademi Fantasia 2014...demi untuk membela nasib kedua orang tua nya.  Syabas Aman...jadikan cabaran itu sebagai satu suntikan semangat untuk terus maju.....


Tahniah untuk kelima-lima finalis AF 2014...


Finalis AF10 @  2014

Manakala Ewal 22 tahun mendapat tempat ke tiga dan membawa pulang RM20,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.  Nuha 21 tahun, mendapat tempat keempat membawa pulang RM15,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi. 

Tempat kelima pula jatuh kepada Adel 21 tahun, juga pelajar dari Sabah, merupakan pelajar yang di serap kembali di minggu kesembilan membawa pulang RM10,000, pakej percutian ke Osaka Jepun dan trofi.




*** #Akademi Fantasia  ...realitinya disini...










~ kredit@sumber

No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...