Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Sunday, November 06, 2016

LEMBAGA GANGGU OPERASI IMIGRESEN











LEMBAGA GANGGU OPERASI IMIGRESEN (Walkie-talkie Bunyi Mengilai)

HULU TERENGGANU: Sekumpulan pegawai dan anggota penguat kuasa Jabatan Imigresen Terengganu yang menjalankan operasi membanteras pendatang tanpa izin di kawasan pembalakan dalam air di Sungai Ketiar, Tasik Kenyir di sini, awal pagi semalam, seram sejuk apabila terdengar suara wanita mengilai.

Suara menyeramkan itu hanya didengari daripada satu walkie-talkie sedangkan terdapat beberapa lagi walkie-talkie digunakan pegawai dan anggota terbabit dalam kejadian jam 3.30 pagi.

Berikutan itu, operasi yang bermula jam 11 malam di kawasan berkenaan dibatalkan apabila beberapa pegawai dan anggota menggigil untuk meneruskan tugas.

Ketika itu, mereka sedang menjalankan pemeriksaan dalam kongsi atas air di sungai terbabit.

Pegawai Imigresen, Mohd Rizal Hashim Bakri yang berada bersama kumpulan itu mulanya menyangka suara itu hanya gurauan rakan setugas, namun sangkaannya meleset kerana tidak didengari walkie-talkie lain.

“Walkie-talkie yang dipegang pegawai itu adalah jenis lama yang bergelombang tinggi dan kemungkinan suara hilai lembaga halus boleh menembusinya,” katanya.

Mengulas kejadian terbabit, Ketua Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Imigresen negeri, Norazman Abd Ghani yang mengetuai operasi membabitkan 40 anggota, termasuk empat kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) negeri mengakui terlihat satu lembaga dengan jelas.

Selepas ternampak lembaga bermata merah dan berambut panjang di atas pokok kira-kira dua meter dari tempatnya berdiri, katanya, beliau tanpa menceritakan kepada anggota lain segera kembali ke kenderaan kira-kira 200 meter dari tempat kejadian.

Katanya, operasi di kawasan 20 kilometer menghampiri sempadan Kenyir/ Gua Musang, Kelantan itu pertama kali dilakukan.

Beliau berkata, kejadian mistik itu pertama dilaluinya sepanjang bertugas dengan Jabatan Imigresen.

“Sebelum ini, saya tidak percaya cerita mistik, apatah lagi mengenai kewujudan langsuir yang dikatakan hanya khayalan semata-mata, tetapi selepas melihat sendiri wajah ngeri dan hilai lembaga itu, ia memang menakutkan,” katanya.

Dalam operasi sebelum itu, katanya, dua lelaki nekad terjun ke dalam sungai selepas terkejut dengan kehadiran pihak berkuasa.

“Bagaimanapun, lapan lelaki Thailand yang lena tidur dalam kongsi atas air ditahan kerana tinggal lebih masa dan menyalahgunakan pas lawatan sosial.

“Mereka dibawa ke Depot Tahanan Imigresen, Ajil untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 15(1)© Akta Imigresen 1959/63,” katanya.
Sumber: HarianMetro










No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...