Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Wednesday, February 15, 2017

Kelas mengaji Quran dalam jet mewah dicaj RM33,400 sejam



PETALING JAYA: Bayangkan anda mengikuti kelas mengaji al-Quran pada ketinggian 9,000 meter dalam jet peribadi serba mewah bernilai AS$21 juta (RM93.4 juta), tentu sekali ia pengalaman yang mengujakan.

Lebih menarik lagi, turut disediakan pakej untuk memilih destinasi ketika mengikuti kelas mengaji itu sama ada di dalam atau luar negara, termasuk ke Timur Tengah, Arab Saudi, China mahupun Australia.

Pelbagai pakej yang ditawarkan ini berharga ratusan ribu ringgit dan ada pelanggan yang sanggup membayarnya.

Namun orang yang mengendalikan kelas mengaji Ouran ini bukan sebarangan orang kerana ia dikendalikan oleh johan qariah tilawah al-Quran peringkat antarabangsa 2009, Sharifah Khasif Fadzillah Syed Badiuzzaman.

Kelunakan suaranya ketika mengalunkan bacaan ayat-ayat suci al-Quran dan personalitinya yang disenangi membuatkan Sharifah Khasif mempunyai ramai pengikut setia untuk menimba ilmu dengannya.

Pengalaman baharu yang berbeza ini dicetuskan syarikat yang menguruskan jet peribadi, Elite Jets Sdn Bhd dengan kerjasama Sharifah Khasif Production Sdn Bhd.

Pengurus kepada Sharifah Khasif, Haryati Mohd Tahar berkata, cetusan idea itu telah membuka peluang kepada orang ramai yang berkemampuan untuk merasai pengalaman berbeza semasa mengikuti kelas mengaji.

"Kita menawarkan perkhidmatan ini secara eksklusif buat mereka yang berkemampuan. Kelas mengaji bersama Sharifah Khasif akan dilakukan sekurang-kurangnya sejam untuk penerbangan pergi dan sejam lagi bagi penerbangan pulang," katanya ketika dihubungi mStar Online.

Menurut Haryati, pakej yang ditawarkan itu bukan sahaja untuk penerbangan pergi balik tetapi juga boleh melibatkan penginapan dan lawatan di destinasi tertentu mengikut permintaan pelanggan.

Sebuah video dimuat naik di Facebook Sharifah Khasif pada Khamis lalu menunjukkan sesi pengenalan kelas mengaji beliau bersama beberapa anak muridnya di dalam pesawat jenis Falcon 2000 yang bernilai AS$21 juta sebelum ia berlepas ke Dubai dan pulang semula ke tanah air keesokan hari.

Haryati berkata, penyertaan kelas yang dibuka sejak Sabtu lalu itu mendapat sambutan yang menggalakkan.

"Setakat ini, sudah terdapat kira-kira 50 orang yang berminat dan kita juga menerima maklum balas daripada pengikut Sharifah Khasif dari luar negara seperti Singapura, Indonesia dan Arab Saudi," katanya.

Sementara itu, Pengarah Elite Jets, Nik Eleena Zurenee Nik Mustapha memberitahu mStar Online, jet peribadi Falcon tersebut merupakan antara kira-kira 30 pesawat yang diuruskan syarikat itu untuk kelas mengaji bersama Sharifah Khasif.

Katanya, pelbagai pakej ditawarkan berdasarkan permintaan pelanggan, tempoh penerbangan dan juga jenis pesawat yang mereka inginkan.

"Secara purata, caj yang dikenakan adalah lebih kurang AS$7,500 (RM33,400) seorang bagi sejam penerbangan. Sebagai contoh, penerbangan ke Dubai mengambil masa tujuh jam dan tujuh jam lagi pulang ke Malaysia.

"Kita juga menawarkan pakej promosi 100 jam penerbangan yang membolehkan pelanggan mengikuti kelas mengaji pada bila-bila masa dalam tempoh setahun ke mana-mana destinasi menggunakan masa penerbangan itu," kata Nik Eleena yang merupakan isteri kepada Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Elite Jets, Kapten Hani Salman Ahmad.

Beliau menambah, setiap penerbangan boleh membawa antara enam sehingga 13 peserta pada satu-satu masa bergantung kepada keadaan dan jenis pesawat.

Mengenai caj yang dikenakan boleh mencecah ratusan ribu ringgit, Nik Eleena tidak menafikan kebanyakan pelanggan terdiri daripada golongan kenamaan dan kerabat diraja.

Bagaimanapun kata Nik Eleena, terdapat juga tawaran pada kadar lebih rendah untuk masyarakat merasai pengalaman kelas mengaji di dalam jet peribadi.

"Kita buka kepada semua yang berkemampuan. Ada juga kelas mengaji di dalam jet peribadi di lapangan terbang tanpa diterbangkan ke mana-mana, dengan hanya kira-kira RM2,000 sejam," katanya.

Ditanya bilakah penerbangan sulung bagi sesi mengaji tersebut, Nik Eleena berkata, Elite Jets sudah bersedia menjalankan operasi pada bila-bila masa tetapi bergantung kepada jadual Sharifah Khasif dan urusan membabitkan peserta.

Penyertaan kelas mengaji bersama Sharifah Khasif dibuka secara individu atau berkumpulan, dan maklumat lanjut boleh emelkan kepada psharifahkhasif@yahoo.com atau WhatsApp ke +60122747918.




pakej mengaji al-Quran sejam US$7,500 (RM33,400) di atas jet peribadi diminati hampir 100 peserta daripada pelbagai latar belakang dari dalam dan luar negara.



















SUMBER






No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...