Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Monday, September 16, 2013

Peniaga terkejut telur bersaiz unik


Zainuddin menunjukkan perbezaan telur ayam serama biasa (kanan) dengan dua telur serama yang lebih kecil ditemuinya minggu lalu.
< 1 / 1 >
BACHOK – Seorang peniaga di sini menerima kejutan apabila mendapati telur ayam serama belaannya mempunyai saiz lebih kecil dari kebiasaan dan kejadian ini merupakan kali kedua berlaku.

Zainuddin Ismail, 42 memaklumkan, kali pertama ayam serama belaannya itu mengeluarkan telur bersaiz kecil adalah pada tahun lalu, namun dia tidak sempat menyimpan telur berkenaan untuk ditunjuk kepada sesiapa.

Menurutnya, ukuran biasa telur ayam serama adalah empat sentimeter panjang, namun telur yang dijumpai kali ini hanya memiliki ukuran panjang tidak sampai dua sentimeter.

"Saya bela ayam serama sebagai hobi dan akan menjual ayam serama jika ada yang berminat untuk membelinya. Mula-mula saya tengok telur ini pada minggu lepas semasa saya mahu memberi makan kepada ayam belaan saya.

"Keesokannya, juga ketika hendak memberi makan kepada ayam serama belaan saya, saya jumpa satu lagi telur bersaiz kecil. Saya simpan kedua-duanya kerana takut pecah. Saya pasti ia telur ayam dan bukan telur burung," katanya.

Tambahnya, pada tahun lalu, ada salah seekor ayam serama belaannya mengeluarkan telur saiz kecil tetapi ketika itu dia tidak sempat mengambil gambar kerana ia pecah beberapa hari kemudian.

Katanya, sepanjang 10 tahun membela ayam serama, ini merupakan kali pertama dia menemui telur sedemikian.

"Yang tahun lepas lebih unik kerana ada bentuk seperti tanduk. Kalau tiada bukti memang orang kata saya tipu. Kali ini saya simpan dan ambil gambar untuk kongsi dengan rakan-rakan," katanya yang membela kira-kira 10 ekor ayam serama.



sumber:

No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...