Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Saturday, August 31, 2013

MERDEKA!!! MERDEKA!! MERDEKA!!!


 ~ Selamat hari Kemerdekaan yg ke 56 ~ 
from blog asalmasukduit.blogspot.com




“Right from the moment when I became Prime Minister, my aim, my thinking, my planning and as a matter of fact my whole heart was set on building up a prosperous and happy Malayan society.”
Tunku Abdul Rahman
Very early in the morning on August 31, members of the public began to file through the entrance gates of ‘Stadium Merdeka’ to witness the Independence ceremony. A large rectangular carpeted dais stood at the center of the stadium. The Rulers, sheltered by yellow silk umbrellas were already in position on the dais. The ‘Paramount Ruler’ sat in the centre with the Duke on his right and Tunku on his left. The Duke handed the Constitutional Instrument to Tunku. Tunku then read aloud the Proclamation of Independence.




 
With his right arm raised, Tunku then shouted “MERDEKA!” and the crowd thundered “MERDEKA!” in response. Then the Malayan National Anthem “Negaraku” played as the flag of Federation of Malaya is raising. Euphoria swept over the country. Malaya had gained its independence. Tunku had dreamed of a near miracle and on August 31, 1957, he achieved it. A new multiracial nation was born.
Remembered as the “Father of Independence”, Malaysia’s first Prime Minister, Tunku Abdul Rahman, had recognised the vital importance of fostering cooperation among Malaysia’s various ethnic groups as a way to overcome political problems. It was also Tunku who envisioned the idea of Malaysia – a federation of Malaya, Singapore (which later seceded in 1965), Sabah and Sarawak which was established in 1963. Tunku is also recognised for his elevation of Islam to the status of official religion and he was instrumental in the setting up of the Organisation of Islamic Conference in 1969, of which he was the first Secretary-General. Perhaps Tunku Abdul Rahman’s greatest single achievement was in giving Malaysians a sense of pride and nationhood.
Often, when the very image of Tunku crosses my mind, the soul is filled with pride and respect for the country that I was born to. A country filled with great people, great places, great food and most of all, the sense of patriotism that will forever be in the hearts of all Malaysians.


  



Khasiat Susu Kambing


 

 
 
  Susu Kambing mengandungi banyak khasiat dan kebaikan
 
  Kebaikan Susu Kambing
 
 
Susu kambing kaya dengan protien, enzim dan mengandungi faktor anti penuaan, antiarthritis serta antibarah. Ia mengandungi antibodi untuk merawat penyakit gastrik, demam kuning, lelah, penyakit kulit, memulih tenaga batin, sakit jantung peringkat awal, ulser perut serta membantu dalam pembentukan tulang dan gigi serta berbagai lagi penyakit kerana susu kambing merupakan makanan tambahan yang baik untuk kesihatan.
ANtara kebaikan lain susu kambing ialah:
  • Tidak menyebabkan alahan.
  • Membantu sistem imunisasi tubuh.
  • Bersifat alkali.
  • Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan.
  • Membantu sistem penghadaman.
  • Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, otot, sendi, kulit & tisu saraf).
  • Tidak mengandungi Protein Kompleks (Alpha-casein & Beta-casein Protein) yang menjadi penyebab utama alahan.
  • Kandungan gizi dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu:
  •   > Protein 2.1 kali ganda
  •   > Kalsium 2.2 kali ganda
  •   > Zat Besi 2.0 kali ganda
  •   > Potasium 2.1 kali ganda
  •   > Vitamin A 3.8 kali ganda
  •   > Garam Galian 2.0 kali ganda
  •   > Selenium paling tinggi berbanding semua jenis susu
  • Kandungan Asid Lemak Rantaian Pendek dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu.
  • Molekul Lemak dalam susu kambing lebih halus & mudah dihadam berbanding susu lembu.
  • Proses pencernaan untuk susu kambing hanya memerlukan 20 minit sahaja berbanding susu lembu yang memerlukan lebih 2 jam.
  • Sama seperti susu ibu pH susu kambing beralkali berbanding susu lembu yang asidik.
 
 
  Khasiat Susu Kambing
 
 
Khasiat terpenting dalam proses pembentukan dan pertumbuhan jaringan tubuh manusia.

Kandungan protein dalam susu kambing adalah hampir sama dengan susu ibu dan melebihi daripada dalam susu lembu.


Susu Kambing tidak mengandungi jenis protein (alpha-casein protein & beta-casein protein) yang menyebabkan alahan seperti yang terdapat dalam susu lembu. Protein yang terdapat dalam susu kambing mengandungi 22 asid amino termasuk 8 jenis asid amino penting.

Penting untuk perkembangan sel otak dan sistem saraf. Pembentukan sel darah penawar racun (detoksifikasi – bahan kimia berbahaya yang masuk ke dalam tubuh).

Pembina protein & enzim (Otot, sendi, organ & pundi diperbuat daripada protein).


Gabungan Kalsium & Fosforus = Calciumphosphate, suatu komponen penting membentuk struktur dan kekuatan tulang serta beberapa fungsi tubuh yang lain.

Kandungan Kalsium & Fosforus dalam susu kambing adalah hampir sama dengan susu ibu dan melebihi daripada dalam susu lembu. Kepentingan kalsium untuk beberapa fungsi yang lain:
  • Mengeluarkan dan mengaktifkan banyak hormon
  • Membolehkan penggumpalan darah
  • Mengekalkan ketampanan otot dan mengawal pengucupan
  • Menstabilkan dan menyelenggara membran sel
  • Membolehkan saraf berfungsi dengan baik
  • Mengawal degupan jantung
  • Boleh mengurangkan kejadian kanser kolon
  • Menyingkirkan toksin dalam kolon
  • Menurunkan tekanan darah
  • Memperbaiki ketegangan dan tidur yang selesa
  • Membantu mencegah penyakit gusi dan keretakan akibat tekanan
Trace Mineral - Komponen antioksidan protein mengawal & mencegah kerosakan sel akibat radikal bebas, membasmi sel kanser, mengawal sel kulit dari sinar UV dan penting untuk masalah penyakit berkaitan penuaan.

Kandungan Selenium paling tinggi dalam susu kambing berbanding susu lembu @ lain-lain susu Selenium dikatakan sebagai senjata efektif melawan kanser.

Hasil daripada kajian Dr. Larry Clark dari Arizona Cancer Centre menunjukkan supplemen selenium mengurangkan risiko kanser paru-paru sebanyak 46%, kanser kolon
.


Purata pengurangan sebanyak 37% dalam semua jenis kanser. Penting untuk kesuburan lelaki – diperlukan untuk biosentisis testoron & pertumbuhan sperma normal. Penting dalam pengeluaran sejenis hormon otak ‘neurotransmitter’- tahap selenium yang rendah dikaitkan dengan risiko ‘dementia’ & penyakit mental. Penting untuk sistem imum dengan menghasilkan sejenis hormon ‘interleukin-2 (IL2) receptors’ keatas permukaan T-cells.

Tubuh badan yang sihat mengekalkan imbangan Nilai pH antara pH 7.35 – 7.45.

Pada pH badan yang normal, sel-sel badan dapat berfungsi dengan sempurna dan sel-sel imum dapat membunuh sel-sel pathtogen yang mengancamnya. pH yang rendah (berasid) mengundang penyakit seperti kencing manis dan lain-lain lagi.

Sama seperti susu ibu, pH susu kambing beralkali berbanding dengan susu lembu yang asidik.Susu kambing dapat meneutralkan asid dalam perut dan mengujudkan persekitaran yang lebih beralkali – baik untuk sistem penghadaman dan dapat mengatasi masalah penyakit seperti gastrik, ulser perut dsb.
Perbandingan Khasiat Susu Kambing dengan Susu Kerbau dan Lembu (gm/liter)
Comparison in gm/liter
VITAMIN
KAMBING
KERBAU
LEMBU
Vitamin A
2070
1669
1560
Vitamin D
23.7
tiada
tiada
Riboflavin
1.84
1.07
1.75
Nicotinic Acid
1.87
1.71
1.94
Choline
150
tiada
121
Inositol
210
tiada
110
Vitamin B1
0.0006
0.0043
0.0043


JADUAL KEGUNAAN VITAMIN

NAMA VITAMIN
KEGUNAAN VITAMIN
  KEKURANGAN VITAMIN
Vitamin A (Retinol)
Kekuatan gigi, tulang , tisu lembut, salutan mucus.
Memelihara kulit.
Penglihatan yang jelas & normal.
Untuk kesuburan kelahiran.
Untuk menolong ibu susuan.
Vitamin A mengatur sistem kekebalan (immune system) mencegah atau melawan jangkitan dengan membuat sel darah putih yang  menghapuskan bakteria dan virus merbahaya.
Kekurangan vitamin A boleh menyebabkan lemah daya penglihatan pada waktu malam, rabun malam,. Lemah daya tahan badan dan ini akan lebih terdedah pada jangkitan. Kulit menjadi kering dan gatal, hilang selera makan. Tulang dan gigi menjadi lemah  - Osteoporosis
Vitamin D
Vitamin D menolong untuk tumbesaran tulang dan gigi yang normal pada kanak-kanak. Ia mencegah otot dari menjadi lemah dan ia terlibat mengatur denyutan jantung. Ia juga penting dalam pencegahan dan rawatan kanser kolon, osteoarthritis, osteoporosis, dan hypocalcemia, dan ia  meningkatkan sistem imuniti. 
Rickets, pada kanak-kanak ( cacat tulang, terutamanya tulang belakang, kaki dan tengkorak; tulang mudah patah; bengkak sendi; dan lemah otot). Osteomalacia pada orang dewasa – tulang menjadi lembut yang menyebabkan sakit terutama pada kaki pinggang, leher dan tulang dada mudah patah tulang kejang otot  pada tangan kaki dan tekak.
Riboflavin
Riboflavin  perlu untuk pembentukan sel darah merah, penghasilan antibodi,  pernafasan sel, dan tumbesaran. Ia melegakan keletihan mata dan penting dalam pencegahan dan rawatan kataract.  Riboflavin juga memudahkan penggunaan oksigen oleh tisu kulit, kuku dan rambut ; menghapuskan kelemumur dan menghindar dari keguguran rambut. Pengambilan riboflavin sangat penting ketika mengandung, kerana kekurangan vitamin ini boleh merosakkan fetus yang sedang membesar sekalipun wanita tersebut tidak menunjukkan tanda-tanda.
Kekurangan  boleh menyebabkan :
Keletihan, lemah badan.
Bibir merekah, sakit (bengkak) lidah dan di tepi mulut.
Lemah daya penglihatan, photophobia (terlalu sensitif pada cahaya).  
Gatal kulit, pening , rambut gugur dan insomnia (tidak boleh tidur).
Lemah daya penghadaman, membantut tumbesaran,  dan lembap dalam tindakbalas mental
Choline
Choline mengawal berat badan dan level cholesterol . Ia menyihatkan salutan cell and menghindar dari penyakit gall stones.  Ia juga memilihara system saraf, daya peringatan dan daya belajar.  Ia juga memperkuatkan daya pertahanan kita untuk melawan hepatitis dan AIDS.
Kekurangan nya akan membawa penyakit kepada hati (liver) dan menaikan level cholesterol kita, menaikan tekanan darah kita dan membawa kepada penyakit ginjal. 
Daya peringatan dan fungsi otak kita akan terjejas
Inositol
Inositol memberi kesihatan kepada rambut, pertumbuhan rambut dan mengawal level estrogen dan menghindar dari bekak di buah dada.
Kekurangan nya akan mengakibatkan penyakit eczema (penyakit kulit – gatal, berkudis) keguguran rambut, sembelit, penyakit mata dan menaik level cholesterol kita.
Vitamin B1
Ia adalah amat berkhasiat untuk otak dan boleh melegakan tekanan jiwa dan mempertingkatkan daya ingatan dan day belajar.  Untuk Kanak Kanak ia adalah perlu untuk tumbesarah.  Ia juga melegakan sakit arthritis (penyakit sengal sengal – lenguh sendi), mata dan kemandulan
Kekurangan vitamin B1 boleh menyebabkan :
Keletihan, lemah badan, hilang selera makan.
Kegelisahan, gangguan tidur.
Beriberi, iaitu sejenis penyakit "metabolic disorder" dengan gejala seperti cirit, bengkak buku lali dan kaki, kebas tangan dan kaki, kesakitan dan kegagalan jantung.
Sakit pada bahagian abdomen.
Sembelit
Gangguan mental atau emosi.

Friday, August 30, 2013

Tangan Pekerja TNB Hampir Putus Ditetak Semasa Bertugas!!!


Ya Allah!! Gara-gara menjalankan tugas, pekerja TNB ini diperlakukan dengan kejam sampai begini. Dah, apa nak jadi ni... buat kerja salah, tak buat kerja lagi salah. Dan siapa sangka pekerja TNB pun akan diperlakukan begini, berhadapan ancaman dan keselamatan diri ketika melaksanakan tugas. Ingatkan polis dan askar je.
Seorang pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB) hampir terputus tangan kiri akibat ditetak dengan parang setelah beliau memotong bekalan elektrik di sebuah rumah di Jalan PJS 7/23 Bandar Sunway, di Kuala Lumpur semalam.
Dalam kejadian 5 petang itu, Muhamad Axdni Isa, 42, bersama dua lagi rakan sekerjanya dilapor melakukan kerja pemotongan elektrik di depan sebuah rumah teres sebelum dua orang lelaki yang berada dalam rumah tersebut tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut.
Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Supt Tan Ah Chua berkata mangsa dan rakan-rakannya telah dimaki hamun lelaki itu ketika cuba menerangkan kepada suspek bahawa mereka membuat penyambungan elektrik secara haram.
"Disebabkan bengang, suspek kemudian keluar dari rumah dengan dua bilah parang dan menetak tangan kiri mangsa beberapa kali manakala rakannya yang lain terselamat," katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur semalam. Tan berkata, mangsa dihantar rakannya ke Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) sebelum dirujuk ke Pusat Perubatan Pantai Bangsar di Kuala Lumpur untuk pembedahan.
Susulan kejadian itu, polis menahan dua suspek berusia 33 dan 45 tahun itu untuk siasatan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan. - Bernama

PTPTN vs NFC ..

PTPTN is come back!!!!!!
PTPTN vs NFC ...

Thursday, August 29, 2013

Jom beli bra Rozita Che Wan

 
 
Wowwww... Hangat Dipasaran!!Bra yang pernah dipakai oleh Rozita Che Wan semasa sesi penggambaran kini dilelong? Apa yang menarik sangat dengan Bra Rozita Che Wan nie sampai ada orang yang menyimpan dan melelongnya dalam Facebook? Yang peliknya bila masa pula orang ni tahu yang tu adalah bra yang dipakai oleh Rozita Che Wan dalam sesi penggambaran. Pelik tapi benar kot..hahahaha. Macam-macam hal betul lah..


~ Bagi menyiasat kebenaran nie money2gold gogel ke blog yg berkenaan...tak jumpa pulok..ada kot tapi tak jumpa...nie blo dia KLIK SINI
 
~ money2gold : macam macam la sekarang nie..

Patriotik dianggap gila : “Acik dah tegar dicaci, dimaki dan dianggap gila "



Semua hiasan dilakukan sendiri dan turut dibantu anaknya.
< 1 / 3 >
TIKAM BATU – “Acik dah tegar dicaci, dimaki dan dianggap gila hanya kerana mahu ceriakan persekitaran rumah dan restoran mi udang dengan ratusan bendera Jalur Gemilang sepanjang bulan Kemerdekaan.

Demikian luahan Abdullah Ahmad, 65, atau lebih mesra disapa Acik, seorang pengusaha mi udang di Batu Lintang, Tikam Batu yang sanggup berhabis ribuan ringgit demi meluahkan kecintaannya kepada negara.

“Bukan sahaja kanak-kanak yang gelarkan Acik gila, malah ada antara orang tua turut bersikap begitu.

“Acik tidak faham dengan semangat orang sekarang menyambut merdeka, adakah sekadar melaungkan perkataan itu semata- mata tanpa terdetik di hati dan meresap ke dalam jiwa mereka,” katanya.

Menurutnya, ada juga masyarakat yang menghargai usahanya apabila mereka memuji apa yang telah dilakukan selain memberi sokongan serta dorongan untuk terus beri kesedaran kepada orang ramai tentang erti kemerdekaan.

“Pengalaman paling pahit apabila kereta yang dihias dengan Jalur Gemilang serta gambar potret tertentu yang mencerminkan patriotik dicemuh dan diludah apabila melalui laluan yang dipenuhi orang ramai dalam satu majlis.

“Mereka menunjukkan tanda protes apabila saya melalui laluan tersebut dengan sikap yang tidak bertamadun,” katanya.

Menceritakan rutinnya menyambut bulan kemerdekaan dengan menghias rumah serta persekitaran, Abdullah menjelaskan, ia dilakukan sejak tahun 1999 lagi.

“Acik hias Jalur Gemilang bukan sebab mahu masuk pertandingan semata-mata, tetapi sejak dulu tak masuk pertandingan pun, Acik dah mula menghias,” katanya.

Sanggup sedia hampir RM5,000

Mengakui rela menghabiskan hampir RM5,000 untuk menceriakan rumah serta restorannya dengan Jalur Gemilang, Abdullah berkata, dia menyediakan Tabung Merdeka bagi mengatur kewangan sepanjang tahun untuk tujuan berkenaan.

“Tabung Merdeka lain, tabung untuk berniaga lain pula, Acik dah asingkan siap-siap supaya nanti mudah untuk menyediakan kelengkapan,” katanya.

Selain menggunakan batang buluh, cat dan bingkai gambar, Abdullah juga menggunakan barangan terpakai seperti botol kaca, botol plastik, gelas polisterin, surat khabar, kulit siput, kulit kerang dan beg plastik ais batu untuk dibuat perhiasan.

“Sebab itu, Acik dianggap gila apabila suatu ketika menghadiri majlis, Acik kutip semua pinggan dan gelas polisterin yang dibuang merata-rata untuk dibawa pulang dijadikan perhiasan,” katanya.

Perlu pupuk semangat merdeka

Abdullah berkata, semangat kemerdekaan perlu dipupuk supaya rakyat Malaysia tahu menghargai perjuangan pemimpin terdahulu.

Sekiranya ia tidak diberi perhatian atau sekadar mengibarkan Jalur Gemilang tanpa semangat patriotik, sudah pasti ia memberi impak yang tidak bernilai.

“Saya lahir semasa sebelum merdeka, oleh itu peristiwa Hari Merdeka 31 Ogos 1957 akan kekal dalam ingatan sampai bila-bila.

“Ketika itu, saya masih kecil, tetapi tahu mahu menyambut kemerdekaan apabila semua ahli keluarga tidak kira kecil atau besar sama-sama menuju ke Bandar Hilir, Melaka.

“Kami hanya berjalan kaki dari Sungai Udang, walaupun penat akibat berjalan jauh tetapi selepas itu, perasaan gembira, lega dan bersyukur kami rasai. Apabila saya besar, baru saya sedar tentang kemerdekaan yang perlu dipertahankan kerana penat jerih pemimpin kemerdekaan berjuang untuk mendapat kejayaan ini,” katanya.

Beliau juga menyarankan agar lebih banyak pihak menyokong usaha tersebut secara berterusan.

“Alangkah baiknya sekiranya Jalur Gemilang dipasang sentiasa seperti mana perang bendera semasa pilihan raya, kerana saya lihat lebih ramai yang gemar pasang bendera politik menjelang hari mengundi.

“Sekiranya semua orang mempraktikkan benda yang sama, sudah pasti ia menjadi satu kekurangan sekiranya ada antara individu atau mana-mana pihak yang mengabaikan pemasangan Jalur Gemilang menjelang Hari Merdeka,” katanya.


sumber:

Tiket bookie Sime Darby vs Selangor. Rosak2...


Rosak bola sepak Malaysia kalau terus dibiarkan begini.

sumber: Twitter @ultraSel_
 
 
~ money2gold : mula-mula dengar khabar angin jer..nie dah ada bukti apa lagi siasat laa pihak berkenaan 

Tema dan logo Hari Kemerdekaan ke-56 2013

 


KUALA LUMPUR 3 Ogos - 'Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku' akan menjadi tema sambutan Hari Kemerdekaan negara yang ke-56 pada 31 Ogos tahun ini.
Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata, tema itu lebih bersifat perpaduan dan berorientasikan kepada patriotik dan kesatuan negara bangsa.
"Tema ini dipilih bagi memberikan peringatan kepada rakyat akan kepentingan bersatu mempertahankan negara di samping mewujudkan kesedaran rasa sayang dan cintakan negara," kata kenyataan itu.
Kementerian itu berkata, konsep sambutan Hari Kemerdekaan pada tahun ini akan lebih menjurus kepada elemen-elemen perpaduan, patriotik, kedaulatan dan keselamatan negara.
"Insiden pencerobohan Lahad Datu dan Semporna menjadi iktibar terbaik dalam memperbaiki teras utama dalam bidang ketenteraan," katanya.
Kata kementerian itu, sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-56 ini, beberapa acara akan diadakan bagi meraikan hari kegemilangan ini termasuklah Majlis Pelancaran Kibar Jalur Gemilang yang akan diadakan pada 16 Ogos ini di Dataran Zero, Sungai Petani, Kedah.
Selain itu, Sambutan Ambang Merdeka pada 30 Ogos 2013 akan diadakan buat pertama kalinya di Pusat Maritim Putrajaya dan dimeriahkan dengan pelbagai aktiviti yang dianjurkan oleh Perbadanan Putrajaya.
Kata kementerian itu, acara yang bermula pada jam 5 petang itu dimeriahkan dengan Karnival Pertandingan Bunga Api Antarabangsa Putrajaya.
Acara lain termasuk perbarisan dan perarakan Hari Kemerdekaan di Dataran Merdeka melibatkan persembahan pasukan keselamatan negara yang terdiri daripada gabungan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM), Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
Pameran aset pasukan keselamatan negara dan demonstrasi lintas udara oleh PDRM dan ATM juga akan mengisi acara pada sambutan hari kemerdekaan nanti.
"Acara ini melibatkan empat segmen iaitu Rukunegara, Kesatuan Rakyat Perpaduan Sejagat, Kemakmuran Negara Kesejahteran Bersama dan MalaysiaKu Berdaulat : Tanah Tumpahnya DarahKu dengan penyertaan lebih kurang 4,000 orang termasuk acara formasi di padang.
Kementerian itu berkata, 2013 juga istimewa kerana ia merupakan Sambutan Jubli Emas Hari Malaysia dan sempena itu, negeri Sabah dan Sarawak akan mengadakan pelbagai acara bagi memeriahkan sambutan ini.
Orang ramai boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai kesemua program dan aktiviti sempena sambutan Hari Kemerdekaan Ke-56 dan Jubli Emas Hari Malaysia Ke-50 di laman web www.malaysiamerdeka.gov.my. - UTUSAN ONLINE

Yahoooo Politeknik dah mulakan pengajian ijazah Sept ini

JOHOR BAHRU - Politeknik Malaysia akan memulakan empat program pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda di tiga politeknik premiernya, pada sesi pengajian awal September ini.



Ketua Pengarah Jabatan Pengajian Politeknik Datuk Mohlis Jaafar berkata tiga daripada program itu dilaksanakan sepenuhnya oleh politeknik manakala satu dijalankan secara berkembar dengan Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) di Batu Pahat.

"Tiga kursus yang dilaksanakan sepenuhnya adalah Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Pengurusan Pelancongan dan Hospitaliti Antarabangsa di Politeknik Ibrahim Sultan, Johor Baharu; Ijazah Sarjana Muda Teknologi Pengurusan Fasiliti (Kepujian) di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Selangor dan Ijazah Sarjana Muda Teknologi Kejuruteraan Awam (Kepujian) di Politeknik Ungku Omar, Perak," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis pelancaran program Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Pengurusan Pelancongan dan Hospitaliti Antarabangsa di Politeknik Ibrahim Sultan, Pasir Gudang, di sini.

Turut hadir, Pengarah Politeknik Ibrahim Sultan, Datuk Dr Arshad Kassim.

Mohlis berkata program berkembar pula adalah melibatkan Ijazah Sarjana Muda Teknologi Kejuruteraan Pembungkusan (Kepujian) dengan kerjasama Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah dan UTHM.

Beliau berkata buat permulaan, seramai 1,200 pelajar akan mengikuti program tersebut 2 Sept depan dengan setiap program menempatkan 30 pelajar.

Katanya, program pembelajaran akan dilaksanakan menggunakan konsep belajar berdasarkan kerja dengan pelajar ditempatkan di industri selama dua semester.

"Pelajar yang mengikuti program Ijazah Sarjana Muda Teknologi Kejuruteraan Pembungkusan (Kepujian) itu pula perlu mengikuti selama dua tahun di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah sebelum menamatkan pengajian di UTHM," katanya.

Menurut Mohlis, penawaran program Ijazah Sarjana Muda adalah selari dengan objektif kedua transformasi politeknik iaitu memastikan politeknik terus relevan selari dengan kehendak pembangunan ekonomi negara selepas 44 tahun diwujudkan. - Bernama

Artis K-Pop Choi Yeo Jin Dengan Fesyen Yang Pelik ( tanpa seluar ) Di Seoul (Gambar)

Choi Yeo Jin tampil di MBC's Dancing with the Star Musim Kedua dengan fesyen seolah dia terlupa memakai seluar. Acara ini berlangsung di Grand Ambassador Seoul Hotel. 


Wednesday, August 28, 2013

Wow!! gambar & rupa sebenar 200 kalori

Kalori adalah unit tenaga yang digunakan untuk menyukat tenaga didalam makanan. Kita memerlukan kalori untuk menjana tenaga. Jangan ambik berlebihan udah le.
NASIK

150 grams




SUSU




TELUR




CHEESE BURGER (SINGLE)




ROTI




EPAL





BROKOLI




MENTEGA





FRENCH FRIES




COKELAT HERSHEY




SNICKERS




M&M



CHACHOS 




COCA COLA




MENTEGA KACANG




POTATO CHIPS (tak pasti cap apa)





JAGUNG




BAWANG TANPA DIGORENG





TUNA DALAM TIN




BLUEBERRY MUFFIN




HOT DOG TANPA ROTI





DONAT




gambo BONUS:
Ayam goreng besar ni lebih kurang 310 kalori untuk seketol.









Cara mengira keperluan kalori anda dalam sehari:

Cari BMR anda di sini : http://www.bmi-calculator.net/bmr-ca...calculator.php

BMR X (kadar aktiviti anda)= keperluan kalorisehari

kadar aktiviti seperti di bawah:

BMR x 1.2
(kurang atau tiada senaman, kerja di meja)

BMR x 1.375
(senaman ringan/bersukan 1-3 hari/minggu)

BMR x 1.55
(senaman sederhana/bersukan 3-5 hari/minggu)

BMR x 1.725
(senaman berat/bersukan 6-7 hari/minggu)

BMR x 1.9
(senaman berat setiap hari/bersukan dan latihan fizikal
atau 2x sehari seperti pelumba maraton)

atau kira di sini : http://www.calculator.net/calorie-calculator.html#

cth saya : 1647.3 X 1.55 = 2553.3 kalori sehari

sekiranya anda makan makanan dgn total kalori lebih besar per/day drp keperluan kalori seharian maka anda semakinGEMUK!!!!

Marsha Jawab Isu Aksi Ghairah, Berkemban

Marsha Milan Londoh



Filemnya belum pun lagi ditayangkan namun beberapa hari ini nama pelakon seksi Marsha Milan Londoh menjadi bualan hangat ramai ekoran lakonannya yang bergandingan bersama pelakon veteran handalan, Wan Hanafi Su dalam Laga sebagai suami isteri. Apa yang diperkatakan ialah sedutan filem arahan Ismail Yaacob itu yang memaparkan babak ranjang antara Wan Hanafi Su dan Marsha mula tersebar di internet.

Memetik kenyataan di Kosmo! hari ini, Marsha berkata sebagai pelakon dia bersikap profesional. Bahkan dia sama sekali tidak terfikir orang akan mempertikaikan aksinya itu kerana babak tersebut sebenarnya bukanlah seperti yang disangka ramai.


Tidak merasakan yang dirinya diekploitasi sebagai pelaris filem sebaliknya Marsha berkata dia berasa selesa sepanjang penggambaran, termasuklah melakonkan babak tersebut. Terpulang kepada penonton mahu menilainya tetapi dia berharap peminat filem tanah air dapat menonton dahulu filem tersebut sebelum menghentam dirinya hanya kerana satu babak panas itu sahaja.

“Sebelum penggambaran bermula, pengarah awal-awal sudah beritahu saya terdapat babak atas katil bersama Wan Hanafi Su. Dia menerangkan kepada saya tentang syot dan keperluan babak itu secara terperinci. Sebagai pelakon, saya juga tidak mahu masalah timbul di kemudian hari hanya kerana satu babak itu”, katanya.

Sementara itu dalam laporan sama, pelakon Wan Hanafi Su berkata, babak itu bersifat mendidik bukannya nampak seperti filem porno.

“Dalam skrip sebelum babak itu, bidan ada memberitahu, jika ingin dapat anak harus mengangkat kaki isteri tinggi-tinggi, jadi hanya babak itu yang dipaparkan. Tidak ada sebarang babak ghairah seperti yang difikirkan orang ramai. Rasanya selepas tonton sepenuhnya filem ini, tidak akan ada sebarang impak negatif kerana saya bukannya melakonkan babak rogol”, bidasnya.

Tuesday, August 27, 2013

Monday, August 26, 2013

'Love bite' pada Nora Danish. Peminat tertanya-tanya

Nora Danish sekali lagi mencetuskan persoalan kepada peminat-peminatnya apabila memuat naik sekeping gambar di akaun Instagramnya.

Dalam gambar tersebut, Nora kelihatan bersahaja sambil mengangkat lengannya. Pada bawah lengannya kelihatan seperti kesan gigitan. Ktika posting ini ditulis, hampir 107 komen dihantar oleh peminat-peminatnya untuk gambar ini.

Masing-masing bertanyakan apa yang terjadi, ada yang cuba meneka, malah ada yang mempunya pendapat sendiri. Ada yang menulis Nora terlalu obses dengan filem Conjuring, dan ada pula beranggapan ianya merupakan gigitan cinta a.k.a love bite.
Namun, Nora seperti biasa, tidak akan merespon pada setiap komen peminatnya. Mungkin beliau lebih seronok melihat kekalutan peminat-peminatnya membuat tekaan.

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...