Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Saturday, May 31, 2014

Artis 'HOT MAMA"






Sazzy Falak

Ibu kepada anak kembar, Imaan Lily Nazril dan Tiara Rose Nazril sering mengamalkan diet sihat untuk keluarganya. Selain mengamalkan pemakanan seimbang, Sazzy juga aktif bersenam dan dia berdisiplin mengikut jadual rutinnya.

Sazzy juga tampil dengan rekaan fesyen keluarannya sendiri walaupun sibuk dengan kerjaya seni dan menguruskan keluarga. Tidak mustahil Sazzy dapat mengekalkan bentuk tubuhnya sama seperti sebelum mempunyai anak. Gaya potongan rambut pendek paras bahu yang disesuaikan dengan fesyen pakaian yang ranggi,ceria dan segar membuatkan Sazzy tampil muda sentiasa.

 

 


Nana Mahazan

Walaupun sudah tidak aktif dalam bidang seni, namun Nana tetap mendapat perhatian di laman sosial Instagram kerana dia sering berkongsi gelagat anak-anaknya bersama peminat. Baru sahaja selesai berpantang, Nana kini telah kembali langsing.

Isteri kepada Raqeem Brian ini mungkin bertuah kerana tidak menghadapi kesukaran untuk kembali langsing secara mudah. Bagaimanapun, dia turut berkongsi yang dia juga turut melakukan senaman ringkas untuk tujuan kesihatan.

Nana juga memilih potongan rambut pendek bagi memudahkannya mengendalikan dua orang anaknya iaitu Althea dan Aaqib. Nana juga dilihat mewarnakan rambutnya untuk kelihatan lebih ‘funky’.



Nora Danish

Ibu kepada Rayqal ini sering mendapat perhatian jejaka-jejaka di luar sana kerana rupa parasnya yang comel serta tubuhnya yang cilik. Malah, ramai juga yang tidak percaya Wanita ini sebenarnya sudah berusia lebih 30 tahun. Akaun Instagram milik Nora sering mendapat puluhan ribu ‘like’ kerana gelagatnya bersama Rayqal yang begitu comel.

Peminat turut menggelar Nora sebagai Song Ji Hyo Malaysia kerana rupa parasnya yang comel tanpa solekan tebal. Malah, Nora juga bijak bergaya setiap kali menghadiri acara-acara hiburan. Adakalanya dia tampil anggun, dan sesekali kelihatan santai.

Hubungan cinta Nora dan teman lelakinya, Nedim Nazri Aziz bukan lagi perkara rahsia. Sehingga kini Nora tetap menjadi pujaan ramai lelaki kerana dia lebih menawan berbanding sebelum berkahwin dahulu.




Erra Fazira
Bekas Ratu Cantik Malaysia ini memang tidak dapat disangkal lagi keanggunan. Setiap kali dia melangkah ke acara karpet merah, pasti lensa kamera akan tertumpu kepadanya. Dengan wajah dan bentuk badan menawan, Erra seakan-akan tidak dimamah usia. Sebagai seorang ibu, Erra dan anaknya, Engku Aleesya dilihat begitu rapat, malah dia juga gemar menggayakan anak perempuannya mengikut gaya semasa.

Berbanding dengan artis lain yang mengikat perut untuk memastikan tubuh cantik menawan, Erra tidak begitu mengamalkan diet yang begitu ketat, namun mengamalkan pemakanan seimbang.






Ziana Zain

Diva bervokal lantang ini sudah mempunyai empat orang cahaya mata dan anak sulungnya sudah mencecah usia 14 tahun. Walaupun hidup di arus globalisasi teknologi, namun dia tetap berdisiplin setiap kali melalui proses berpantang. Ziana selesa mengikut cara tradisional biarpun ramai ibu muda sekarang ini enggan melakukannya.

Mungkin ini rahsia atau formula wanita berusia 46 tahun ini kekal menawan sehingga digelar sebagai Jennifer Lopez Malaysia. Penampilannya yang begitu elegan dan anggun membuatkan ramai wanita menjadikannya idola.

Walaupun sentiasa sibuk, namun Ziana tidak mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang isteri dan ibu kerana dia juga tangkas dalam menjalankan tanggungjawabnya di rumah. Dia juga sering menghadiri majlis-majlis di sekolah anak-anaknya bagi memberikan sokongan.



Amy Mastura

Penyanyi, pengacara dan pelakon cilik ini sememangnya sentiasa muda dan dilihat tidak dimamah usia. Walaupun terdapat sesetengah artis yang menggunakan pembedahan plastik, suntikan botox serta Vitamin C, namun Amy lebih selesa melalui proses penuaan secara semula jadi.

Ibu kepada Adriana, 14 dan Adalia, 9, itu mengakui yang dia tidak begitu bijak bergaya seperti sesetengah artis lain, namun dia turut mementingkan pemakanan serta mengamalkan gaya hidup sihat.





Rozita Che Wan

Isteri kepada Zain Saidin ini sedang hamil tiga bulan. Rozita atau Che Ta mengakui yang tidak gemar bersenam. Malah mengakui yang dia wajib makan nasi dua kali sehari, tetapi mengambilnya dalam jumlah sederhana.

Ramai yang ingin mengetahui rahsia Che Ta kekal langsing walaupun sudah mempunyai dua orang lelaki yang sedang meningkat remaja. Namun Che Ta menjelaskan yang dia tiada sebarang rahsia untuk dikongsi. Jelas Che Ta dia percaya tubuh badannya kekal langsing kerana faktor keturunan di mana ahli keluarganya tidak ada yang mengalami masalah berat badan.










~ sumber







Sunday, May 25, 2014

Ketibaan panda gergasi disambut kritikan rakyat






KUALA LUMPUR: Ketibaan dua panda gergasi Fu Wa dan Feng Yi ke Malaysia hari ini mengundang kritikan hebat di kalangan rakyat negara ini kerana ia disifatkan sebagai satu pembaziran.

Rata-rata rakyat negara ini meluahkan kritikan mereka di dalam media sosial seperti Facebook.

Malah ada di antara mereka menyifatkan kerajaan telah melakukan pembaziran di kala rakyat sedang terhimpit dengan pelbagai kenaikan kos hidup termasuk berhadapan dengan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang akan diperkenalkan.

Beberapa komen pengguna Facebook yang tidak berpuas hati dengan kos perbelanjaan yang dikeluarkan kerajaan semata-mata untuk dua ekor panda itu.

Airil Zack: Klu lah duit perblanjaan brjuta2 tu dibuat ntuk mmbina rumah2 kos rendah khas ntuk rakyat kan bagus. Bak kata pepatah; panda dihutan dirumahkan, rakyat dinegara sendiri mati merempat smpai 7 kturunan.

Alin Ajel: Smlm baru baca kisah satu keluarga 'manusia' terpaksa tido di bawah jambatan di kuala lumpur.

Faisal Salih: Kos buat rumah panda nie dh x masuk akal..watpe abiskn duit cmtu banyak? Baik bantu rakyat yg memerlukn..

Shahril Nizam: Apa dapat tgk panda?....dtg2 melawat dia tgh tdo...tiket ntah bape ke byr....membazir...baik bwk famili makan2...kenyang jugak..

Bukan itu sahaja, Tabung Alam Sedunia (WWF) Malaysia juga berpendapat keutamaan perlu diberikan memastikan survival haiwan itu di habitat liar.

Melainkan hasil perjanjian itu membawa pulangan positif kepada pemuliharaan panda dan hidupan liar, WWF melihat ia sebagai satu pembaziran kos.

"Ini kerana kos RM3 juta setahun untuk membiayai kedua panda itu dilihat lebih baik digunakan untuk program pemuliharaan haiwan lain khususnya haiwan terancam di malaysia seperti harimau, penyu, orang utan dan badak Sumatra," tegas WWF.

Pasangan panda itu dipinjamkan China kepada Malaysia atas dasar setiakawan bahkan ianya turut membabitkan kos kepada negara ini.

Malaysia perlu membayar kepada China sekitar RM3 juta setahun untuk tempoh 10 tahun bagi membela haiwan berkenaan.

Perkara itu sepertimana dipersetujui dalam Perjanjian Kerjasama Konservasi Antarabangsa Panda Gergasi yang ditandatangani antara Malaysia dan Persatuan Pemuliharaan Hidupan Liar China pada 15 Jun 2012.

Bagi menempatkan panda berkenaan kerajaan telah membelanjakan RM25 juta untuk membina kompleks panda gergasi di Zoo Negara melibatkan kawasan eksibit khas berkeluasan 1.6 hektar.

Kos penjagaan panda oleh Zoo Negara pula dianggarkan RM1.5 juta setahun.

Sekiranya kedua panda membiak, Malaysia perlu membayar China sebanyak RM2 juta dan hanya boleh menyimpan bayi panda itu untuk tempoh 2 tahun.

Kesediaan kerajaan China meminjamkan beruang panda itu disifat sebagai simbol keakraban hubungan kedua negara yang bakal meraikan ulang tahun ke-40 jalinan diplomatik sejak 1974.

Sejumlah RM15 juta ditanggung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) manakala bakinya oleh kerajaan.


- HARAKAHDAILY 21/5/2014











Selebriti wanita kaki selfie


Gemar memuat naik gambar berselfie, mari kita lihat siapakah gerangan selebriti yang layak digelar ratu selfie.

Semakin ramai anak muda termasuk golongan selebriti yang tidak ketinggalan memuat naik gambar mereka berselfie di laman sosial seperti Twitter, Facebook dan Instagram masing-masing.

Menurut Oxford Dictionaries, perkataan 'selfie' ini merupakan perkataan yang kerap digunakan sejak tahun lepas dan penggunaan istilah tersebut dikatakan mencapai lebih 17,000 peratus sejak beberapa bulan yang lalu.

Selfie membawa maksud gambar diri sendiri yang diambil menggunakan telefon pintar, tablet mahupun webcam dan dimuat naik ke dalam laman web.

Terbaru, fenomena mengambil gambar sendiri bersama sanak saudara mahupun rakan taulan telah diperhebatkan lagi dengan kemunculan 'monopod' iaitu tempat meletakkan telefon bimbit yang boleh dilaraskan jarak objeknya daripada lensa.

Laman media sosial sangat membantu mempopularkan perkataan tersebut dengan menggunakan 'hashtag selfie' (#selfie) oleh pengguna laman sosial berkenaan termasuk para selebriti tanah air.

Antara selebriti wanita yang gemar memuat naik foto yang diambil oleh mereka sendiri adalah:



Siti Nurhaliza
Diva yang sentiasa tampil senyumannya yang menawan, Dato' Siti Nurhaliza seringkali melayani karenah peminatnya di laman sosial Instagram dengan memuat naik beberapa keping gambar setiap hari.
Siti di antara selebriti wanita yang kekal aktif di laman sosial itu dengan memenuhkan lamannya itu dengan gambar selfie sendirian mahupun bersama rakan dan suami tercinta, Datuk Khalid Mohd. Jiwa.
Penyanyi bersuara emas ini sibuk memeriahkan acara majlis hiburan seperti majlis setiausaha yang menggandingkan dirinya bersama pelawak terkenal Zizan dan sudah pun menunaikan impiannya dengan menghasilkan koleksi tudung sendiri hasil kerjasama bersama jenama tudung ternama, Ariani.




Lisa SurihaniIsteri kepada pengarah terkenal, Yusry Abdul Halim ini juga tidak melepaskan peluangnya berkongsi gambar menarik melalui laman Instagramnya.
Gemar berselfie bersama suami tercinta, Lisa turut menghiburkan pengikut dan peminat dengan aksi selfienya yang bersahaja.
Aktres yang pernah berganding bahu bersama Aaron Aziz dan Maya Karin menerusi filem terkenal, "Ombak Rindu" ini telah muncul dalam program hiburan popular, "E! News Asia" yang mana Lisa merupakan artis Malaysia pertama yang ditampilkan dalam program tersebut.




Nora DanishPelakon jelita, Nora Danish memang terkenal dengan koleksi gambar selfienya yang dimuat naik di laman sosial.
Kerap memuat naik gambar bersama putera sulungnya, Rayqal serta jejaka yang digosipkan menjalinkan hubungan percintaan dengannya, Nedim Nazri.
Selain gambar dirinya sendiri, aktres yang dilahirkan pada 7 Mac 1982 ini juga gemar mengemas kini media sosialnya itu dengan gambar-gambar menarik sekitar percutiannya di dalam mahupun luar negara.





Shila AmzahPenyanyi kebanggaan tanah air, Shila Amzah gemar memuat naik gambar selfie tidak kira di mana sahaja dirinya berada sama ada di Malaysia mahupun di China.
Pemenang tempat ketiga pertandingan "I Am a Singer" ini semakin cemerlang langkahnya di negara tembok besar itu dan berharap para peminat sentiasa mendoakan kejayaannya di sana.
Shila bakal sibuk dengan persiapan album terbaru dan dua konsertnya yang akan diadakan di Shanghai, China dan Kuala Lumpur, Malaysia.





Hanis ZalikhaPenulis blog terkenal menerusi laman blognya, inibelogsaya.blogspot.com sering bergambar selfie dan mempamerkannya di dalam blog mahupun laman sosialnya.
Lebih dikenali kini sebagai seorang pelakon dan pengacara, Hanis pernah digosipkan bercinta bersama pelakon, Hairul Azreen.
Gemar berkongsi pelbagai tips menarik di laman blognya, Hanis turut memberitahu kepada para pembacanya mengenai tempat makan yang menarik sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.










~ sumber









Saturday, May 24, 2014

Pelajar mengalami mimpi ngeri diperkosa dalam belukar


Gambar Hiasan


SEGAMAT – Seorang pelajar tingkatan 3 bukan sahaja dipaksa menaiki motosikal, tetapi mengalami mimpi ngeri apabila dirogol dalam belukar di Batu Anam, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Mohd Kamil Sukarmi berkata, ketika kejadian jam 6.15 petang Sabtu lalu, mangsa yang berusia 15 tahun bersama seorang lagi rakannya dalam perjalanan ke rumahnya menaiki motosikal.

“Secara tiba-tiba, sebuah motosikal yang ditunggang laju seorang lelaki menghalang motosikal mereka dan merampas kunci motosikal.

“Suspek juga mengugut mangsa supaya menaiki motosikal bersamanya sekiranya mahu kunci motosikal kembali dan mangsa yang ketakutan ketika itu tidak dapat berbuat apa-apa dan hanya mengikuti arahan suspek,” katanya.

Menurutnya, selepas mangsa menaiki motosikal bersama suspek, suspek membaling kunci motosikal milik rakan mangsa sebelum memecut laju ke kawasan belukar.

Rakan mangsa juga cuba mengejar motosikal dinaiki suspek dan mangsa, tetapi tidak berjaya dan tidak menyangka rakannya dirogol.

“Suspek membawa mangsa ke dalam belukar sebelum merogolnya dan meninggalkan mangsa di persimpangan jalan dekat Batu Anam.

“Sehari selepas kejadian, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Batu Anam jam 2 petang dan suspek ditahan beberapa jam selepas kami menerima laporan,” katanya.

Menurutnya, suspek yang berumur 21 tahun itu merupakan penduduk tempatan dan tidak mempunyai pekerjaan tetap dan ditahan reman bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana rogol.






sumber:http://www.sinarharian.com.my/edisi/...lukar-1.282369












SUAREZ Pemain Terbaik













~ kredit ^ Sumber





Friday, May 23, 2014

Surat tnb kepada perdana menteri tersebar.



Pasti ramai tidak tahu, bekas pengerusi TNB terdahulu, Tan Sri Ani Arope terpaksa letak jawatan kerana beliau membantah perjanjian IPP.

Kejadian blackout di 5 negeri

Apakah benar kejadian blackout itu satu kebetulan atau dirancang?

6.5.2014 – Kejadian blackout 5 negeri dikatakan berpunca dari kegagalan 3 turbine di Manjung Power beroperasi. Ianya sesuatu yang luarbiasa telah berlaku.

7.5.2014 – Akhirnya mesyuarat kabinet ambil keputusan luluskan project untuk YTL atas dasar direct nego tanpa diapunkan tender.

16.5.2014-Najib melawat TNB.

Kesan penyerahan projek ini pd TNB ialah YTL akan untung besar melalui perjanjian belian bekalan elektrik (PPA) dengan TNB. Dalam perjanjian dengan IPP terdahulu, TNB dipaksa terima perjanjian berat sebelah yang memang nyata merugikan TNB.

Contoh:- TNB beli kuasa dari IPP 19 sen seunit tapi TNB jual 15 sen seunit. Sedangkan kos operasi semua TNB tanggung dan IPP (penjana bebas) tidak menanggung apa-apa kos operasi malahan dapat subsidi minyak lagi.

TNB akan terus tertekan menampung kos PPA yang tinggi utk dibayar pd YTL.

Akhirnya TNB akan naikkan tariff atau rugi seperti apa yang berlaku pada MAS dan rakyat akan menyalahkan TNB sebab rakyat tidak faham apa yang berlaku.









 





kredit ^ sumber


























Antara Sebab Malaikat Rahmat Tidak Masuk Ke Rumah




Gelang kaki pun termasuk, dalam list,,,baru ku tahu

Antara Sebab Malaikat Rahmat Tidak Masuk Ke Rumah - Malaikat Rahmat adalah para malaikat yang bertugas mendo’akan ampunan dan menjemput ruh orang beriman ketika ajalnya tiba. Para malaikat itu ketika menjemput ruh orang beriman, memiliki wajah yang putih bercahaya seperti matahari dengan membawa kain sutra (kain kafan) berwarna putih dari surga yang beraroma harum.
Antara Sebab Malaikat Rahmat Tidak Masuk Ke Rumah
1. Rumah orang yang memutuskan hubungan silaturrahim.
2. Rumah orang yang memakan harta anak yatim secara haram.
3. Rumah yang memelihara anjing.
4. Rumah yang banyak menimpan gambar yang mencerca para sahabat Nabi, orang yang telah mati dan sebagainya.
5. Rumah yang mengumandangkan nyanyian yang memuja selain daripada Allah.
6. Rumah yang sering meninggikan suara.
7. Rumah yang didiami mereka yang sering syirik kepada Allah seperti tukang tilik, ahli sihir dan nujum.
8. Rumah yang menggunakan perhiasan daripada emas seperti pinggan dan mangkuk daripada emas.
9. Rumah yang makan makanan yang berbau seperti bauan rokok, perokok dan penagih dadah.
10. Rumah yang didiami mereka yang sentiasa bergelombang dengan maksiat.
11. Rumah yang didiami mereka yang melakukan dosa-dosa besar.
12. Rumah yang didiami mereka yang derhaka kepada kedua ibu bapa.
13. Rumah pemakan riba/interest.
14. Rumah yang mengamalkan budaya syaitan seperti kumpulan black metal.
15. Rumah yang memiliki patung-patung.
16. Rumah yang memiliki loceng seperti loceng gereja.
17. Rumah yang didiami peminum arak.
18. Rumah yang mempercayai tukang tilik.
19. Rumah yang didiami mereka yang dilaknat Allah, pemakan rasuah, pemberi rasuah dan mereka yang mengubah kejadian Allah seperti wanita yang mencukur bulu kening, wanita yang memakai gelang/rantai di kaki.
20. Rumah yang didiami mereka yang berhadas besar tanpa mandi janabah/junub.
21. Rumah yang melakukan pembaziran (berhias berlebihan).
22. Rumah yang melakukan maksiat di dalamnya.

                                                                      






Tun Mahathir Tahu Di Mana MH370











Thursday, May 22, 2014

Peluang Pendapatan Modal Serendah RM10


POSTING INI BERBAYAR
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Nak cari duit tapi tak ada modal???
Modal rm 10 ada tak?
Pm saya ajar dr modal rm10 menjadi rm100k dlm 3 bulan sahaja utk yg aktif menaja...
Yang nak kekal berdiam diri, anda tetap dapat rm1k walaupon tak menaja..

surimah/student/kerja atau tak boleh join...

# hilang rm10 org tak cari... Tapi dapat rm1000 org akan cari...
Spshop mmg best...


WEB PAGES SPSHOP








Project Spshops 
1. Plan Duk Diam Dapat Duit Dari Marketing Plan( Forced Matrix ) 
Kemasukkan Ahli Baru Di Susun 20 Level Mengikut Pakej . 
 Pakej Rm10 Duk Diam Rm1k ( 50sen setiap level )
 Pakej Rm50 Duk Diam Rm3k ( Rm1 setiap level ) 
Pakej Rm100 Duk Diam Rm5k ( Rm2 setiap level )

 FULL PAKEJ Rm 160 Duk Diam Rm10k ( Rm1,Rm2,0.50sen setiap level )


 2- PLAN UNILEVEL 
Utk Yg Suka Menaja 
Join Pakej Rm10 / Menaja Dapat Rm5 
 Join Pakej Rm50 / Menaja Dapat Rm25 
Join Pakej Rm100 / Menaja Dapat Rm50 
Join Full Pakej Rm160 / menaja dapat rm80 
Setiap Pakej Boleh Upgrade
 JOM buatDUIT hari-hari…

 Wassup/wechat/pm fb +601126800548


 KLIK SINI!!!

 https://www.spshops.com/shm888







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

POSTING INI BERBAYAR

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





BONGKAR !!! Skrip jadi kaya/Jutawan, sudah ada pada SPSHOPS
“Jika tidak berani untuk mencuba, bagaimana kita hendak berjaya dan maju ke hadapan!!!” Peluang Terbuka!!! Bisnes Online Yang Teristimewa Untuk Anda...
Pada yang sudah berdaftar tp belum buat pembayaran..cepat2 bertindak sebelum posisi anda diambil orang..


Pasangan Panda gergasi Fu Wa (jantan) dan Feng Yi Tiba Di Malaysia



PESAWAT khas jenis Airbus 330-200 MASkargo MH6462 yang membawa pasangan panda gergasi Fu Wa (jantan) dan Feng Yi selamat tiba di Kompleks MASkargo, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) jam 7.53 pagi tadi.
Selanjutnya di http://sy4m.co/1mVeLzN

 



































Update Berita Misi Mencari Pesawat MAS MH370.

~ Sudah Lebih 30 hari Misteri Kehilangan MH370, lebih 4 minggu kami tak buat post pasa MH370 , so hari nie ada skit info dari forum..








Hari ke 60..Latest news..



1.AUSTRALIA has already spent about $43 million on the search for the missing Malaysian Airlines flight MH370 say Kym Bergmann, editor of Asia-Pacific Defence Reporter and a former government defence adviser.

2.MH370 came down in our maritime zone of responsibility and it is our international obligation, and our responsibility certainly to pay down our own costs when this activity occurs.

3.About 334 flights have been conducted, for a total of up to 3137 hours in the air.

4.So far, each country involved has borne its own costs. But Deputy Prime Minister Warren Truss said Australia would be looking for increased involvement from companies such as Boeing – which made the 777 plane – and Rolls Royce – which built the engines – and their host countries.

5.Malaysian Transport Minister Hishamuddin Hussein added that none of the countries involved had so far raised the matter of costs with Malaysia, and added that there was now “a good platform for others to come forward and participate”.

6.Chinese Transport Minister Yang Chuantang vowed the search would not let up.
“We will continue to search in accordance with the consensus reached at this meeting and assure that the search will not be interrupted, not be suspended, not be given up and not be slacked,” he said.

7.Interestingly, the Chinese are refusing to wait for any private underwater contractor to be be hired, and are sending their own underwater search technology and ship to the search zone this coming Saturday, to continue to try and find the aircraft.

8.This rather secretive Chinese vessel is only defined as "Navy vessel 872, with strong underwater search capabilities".

9.There are apparently requests by some Chinese experts for the Navy to utilise the Chinese manned Jiaolong submersible, which has extreme depth capabilities - 7000M (22,965') - but there is no official indication at this point, that the Jiaolong will be used.

10.One would tend to define the Chinese efforts as "gung-ho", but that's the Chinese way.












~ sumber ^ Kredit




MH370 : Bayi Pramugara MH370





Alololooo comelnyaaaa Muhammad bin Mohd Hazrin, anak kepada Rain & Intan, pramugara penerbangan MH370 ‪#‎MengenangMH370‬
Ray & Haniff pergi visit tadi kat hospital. Semoga Muhammad membesar dengan sihat dan jadi anak yg soleh.











Isteriku kekasih gelap Datuk



KUALA LUMPUR – Seorang lelaki berasa sangat terhina apabila mendakwa dirinya dianiaya isteri yang belum pun setahun dikahwininya selepas wanita itu 'ditangkap' menjalin hubungan sulit dengan seorang bekas ahli politik.

Lebih menyakitkan hati, dakwa pengadu yang berusia 46 tahun dan merupakan seorang anggota polis itu, dia telah diusir oleh isterinya yang merupakan seorang ahli perniagaan sebaik perkara itu terbongkar pada 27 Januari lalu.

















Frozen jadi fenomena di seluruh dunia




Gaun biru yang dipakai oleh karakter Elsa dalam filem animasi, Frozen mendapat permintaan tinggi di United Kingdom. - AGENSI
LONDON 19 Mei - Kegilaan orang ramai terhadap filem animasi, Frozen menyebabkan syarikat Walt Disney terpaksa mengeksport lebih banyak barangan permainan filem itu ke negara ini, menurut laporan laman web, Mail Online.

Ini berikutan kejayaan filem animasi tersebut yang amat terkenal dalam kalangan kanak-kanak serta ibu bapa yang turut menggemari barangan keluaran Disney termasuklah gaun biru milik karakter Elsa, serta pakaian Anna.

Dilaporkan, barangan permainan berkenaan mendapat permintaan tinggi di Amerika Syarikat (AS) dan United Kingdom (UK) sehingga menyebabkan stok barangan semakin berkurangan.

Disney dikatakan terpaksa menetapkan kuota bagi beberapa barangan popular untuk mengurangkan pengeluaran, manakala pembeli melalui laman web Disney hanya boleh mendapatkan satu gaun Elsa berharga 15 pound (RM81) serta patung Anna dalam setiap pembelian.

Menurut jurucakap Disney UK, filem Frozen mendapat sambutan hangat di negara ini.

“Kami amat teruja apabila penonton menyukai karakter serta jalan cerita filem itu dan kami berusaha keras untuk memenuhi permintaan pelanggan secepat mungkin," katanya.

Dalam laman web Mumsnet, ramai ahlinya berkongsi maklumat di mana mereka boleh mendapatkan gaun Elsa, manakala di laman web, eBay, penjual barangan Frozen mampu mendapat keuntungan mencecah 600 pound (RM3,249.50).




~ sumber














Giant Panda








  1. Giant panda Animal
  2. The panda, also known as panda bear or the giant panda to distinguish it from the unrelated red panda, is a bear native to south central China. Wikipedia

  3. Scientific name: Ailuropoda melanoleuca
  4. Lifespan: 20 y (In Wild)
  5. Height: 60 – 90 cm (Adult, At Shoulder)
  6. Gestation period: 95 – 160 d
  7. Mass: 75 – 125 kg (Adult, Female), 0.1 – 0.1 kg (Newborn), 100 – 115 kg (Adult), 45 kg (At 1 year of age)
  8. Length: 120 – 180 cm (Adult), 15 – 17 cm (Newborn


Pengemis profesional dikehendaki (Bonus+penginapan disediakan)





Chengdu: Seorang lelaki dilihat berkeliaran bandar Dazhou dan menimbulkan kehairanan apabila dia dilaporkan mencari sesiapa yang berminat untuk belajar mengemis.

Untuk menarik perhatian perantis, lelaki terbabit turut menawarkan kemudahan bilik penginapan dan bonus tahunan.


Beberapa gambar dimuat naik di Internet menunjukkan lelaki terbabit berbaring di jalan bersama papan tanda bertulis: “Merekrut pengemis profesional.” Dia juga menceritakan pengalamannya di papan tanda berkenaan.


“Saya menamatkan pengajian di pusat latihan profesional di Shanghai pada 2011. Sejak itu saya mengemis secara solo dan kini saya mencari rakan sekerja untuk mengemis di seluruh negara,” tulisnya.


Beberapa lagi jurulatih pengemis turut dilihat mencari “pelajar baru” di sekitar wilayah Sichuan dengan menawarkan makanan dan tempat tinggal serta bonus akhir tahun. - Agensi















~sumber ^kredit.






















Wednesday, May 21, 2014

PM umum nama baharu pasangan panda bulan depan

  1.  
     
     
     

     
     
     SEPANG: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan mengumumkan nama baharu bagi beruang panda gergasi dari China pada hari haiwan berkenaan dipertontonkan kepada umum akhir Jun ini, kata Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Seri G Palanivel.

    Beliau berkata, nama baharu pasangan panda itu sudah dibincangkan antara Najib dan Duta Besar China di Malaysia, Dr Huang Huikang.


    "Beliau sendiri (Najib) akan mengumumkan nama itu ketika melawat Zoo Negara nanti," katanya kepada media selepas menyambut ketibaan pasangan panda itu di Kompleks MASKargo, Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) di sini hari ini.

    Pasangan panda gergasi dari China, Fengyi dan Fuwa, simbol jalinan hubungan diplomatik 40 tahun Malaysia-China, tiba di Malaysia kira-kira 7.53 pagi selepas diterbangkan melalui pesawat khas MASKargo Airbus 330-200 MH6462 dari Chengdu, China.

    Kedua-dua haiwan yang masing-masing berusia tujuh tahun itu kemudian dibawa terus ke Zoo Negara dan akan dikuarantinkan kira-kira sebulan di tempat khas yang siap dibina.

    Menjadi simbolik kepada sambutan ulang tahun ke-40 hubungan diplomatik kedua-dua negara, pasangan panda itu dipinjamkan kerajaan China kepada Zoo Negara Malaysia bagi tempoh 10 tahun menerusi Program Penjanjian Kerjasama Konservasi Antarabangsa Panda Gergasi.

    Melalui program perjanjian yang ditandatangani pada 2012 itu, Malaysia berpeluang menjalankan penyelidikan konservasi panda gergasi, selain dapat membangun dan melatih kepakaran tempatan.
    Palanivel berkata, selain menjadi simbolik persahabatan antara China dan Malaysia, kedatangan pasangan panda itu juga dijangka mampu memberikan sokongan kepada Zoo Negara sekali gus mampu menarik lebih ramai pengunjung ke zoo berkenaan.

    Mengenai kos, beliau berkata setakat ini kerajaan membelanjakan kira-kira RM60 juta termasuk untuk pembinaan rumah untuk haiwan berkenaan yang berjumlah RM25 juta, RM20 juta untuk tempoh sewaan selama empat tahun dan RM15 juta untuk kos penyelenggaraan.

    Sementara itu, Huikang berkata beliau percaya pasangan beruang panda gergasi itu yang diberi sambutan hangat sebaik tiba di rumah kedua mereka di Malaysia, akan gembira sepanjang berada di sini untuk tempoh 10 tahun.

    "Tiada kelewatan langsung," katanya ketika menjawab soalan wartawan berhubung ketibaan pasangan beruang panda itu ke Malaysia.

    Beliau juga menjelaskan bahawa pasangan beruang panda gergasi - Fengyi dan Fuwa - simbol jalinan persahabatan Malaysia-China itu sepatutnya tiba sebelum hari ulang tahun ke-40 hubungan diplomatik Malaysia-China pada 31 Mei.

    Sebagai tambahan, beliau berkata banyak persiapan perlu dilakukan terutama dari segi aspek teknikal dan logistik sebelum ketibaan panda itu yang memerlukan persekitaran yang selesa.

    - BERNAMA

SUV 'terbang' terperosok dalam cermin bas ekspres


 Foto


Slim River: Seorang lelaki yang memandu kenderaan utiliti sukan (SUV ) jenis Nissan Xtrail maut, selepas kenderaan dipandunya 'terbang' memasuki laluan bertentangan sebelum terperosok dalam cermin sebuah bas ekspres yang sedang dalam perjalanan dari KLIA menuju Ipoh dalam kejadian di ‎Kilometer 371.1 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) arah utara dari Slim River menuju Sungkai, di sini‎ pagi tadi.‎

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi itu‎, mangsa yang tersepit dalam kenderaannya maut ditempat kejadian, manakala pemandu bas dan sembilan penumpang tidak mengalami kecederaan.


Ketua Polis Daerah Tanjung Malim Superintendan Othman Nayan berkata,‎ kemalangan membabitkan sebuah bas Star Mart Express dengan sebuah SUV Nissan Xtrail.

"Bas yang dipandu oleh 1(L) India berusia 44 tahun yang mengambil penumpang dari KLIA menuju ke Ipoh menggunakan PLUS dan sebaik sampai di Km 371.1 arah Utara sebuah SUV Nissan dipandu oleh 1(L)Melayu nama Jailani Din, 44, yang datang dari arah utara menuju ke selatan dipercayai terbabas dan melanggar pembahagi jalan.


"Akibat daripada itu SUV terbabit melambung dan berpusing kelaluan bertentangan sebelum merempuh bas berkenaan dan kesan daripada pelanggaran itu mengakibatkan pemandu Nissan Xtrail tersepit serta mengalami kecederaan parah di kepala serta anggota badan dan meninggal dunia ditempat kejadian," katanya ketika dihubungi di sini, sebentar tadi.


Menurutnya, pemandu bas dan sembilan penumpang tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Mayat mangsa dibawa ke Hospital Slim River untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) APJ 1987," katanya.













sumber:.hmetro






















Tempahan Boeing 737 Max melepasi 2,000






BOEING meraikan kejayaan pentingnya dalam program Max 737 hari ini, apabila tempahan untuk pesawat cekap satu lorong itu melepasi 2,000 unit.

Menerusi 30 pesanan tambahan daripada pelanggan yang tidak diumumkan minggu ini, 737 Max kini mempunyai sejumlah 2,010 pesanan daripada 39 pelanggan di seluruh dunia, bernilai $209 bilion mengikut senarai harga.

737 Max juga menerima komitmen untuk lebih 250 pesawat tambahan. Ia mencatat 2,000 pesanan lebih cepat dalam sejarah berbanding pesawat lain Boeing.

Permintaan yang belum pernah berlaku itu didorong oleh pertumbuhan trafik udara dan keperluan untuk kapal terbang yang lebih cekap dalam penggunaan bahan apinya.

Naib Presiden dan Pengurus Besar Program 737 Max, Boeing Commercial, Keith Leverkuhn dalam satu kenyataan berkata: "Dua ribu pesanan pada peringkat ini merupakan kejayaan yang luar biasa.

"Sejak pesanan pertama, 737 Max menerima lebih daripada 50 peratus pesanan baharu berbanding pesaingnya, yang membuktikan nilai pesawat yang ditawarkan kepada pelanggan kami."

Ramai pelanggan elit kami memilih 737 Max ini yang menjimatkan penggunaan bahan api, operasi yang ekonomi serta reka bentuk dalaman yang canggih bagi barisan pesawat satu lorong dalam kumpulan masing-masing.

"737 Max menyediakan gabungan terbaik dalam kelasnya - cekap bahan api, kebolehpercayaan dan keselesaan penumpang yang diperlukan oleh pelanggan syarikat penerbangan kami untuk bersaing pada masa akan datang," kata Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Air Lease Corporation, Steven Udvar-Hazy.

Naib Presiden Armada United Airlines Ron Baur berkata, syarikat penerbangan itu yakin terhadap Boeing dan 737 Max, terutama ia merupakan pesawat berbadan kecil untuk masa depan.

Ketua Pegawai Eksekutif GOL Linhas Aereas Inteligentes SA, Paulo Kakinoff pula berkata, 737 Max akan membantu syarikat penerbangan itu tampil dengan kumpulan pesawat moden dan selamat selain membantunya mengekalkan kelebihan saingan.

Penggunaan bahan api pesawat 737 Max mampu menjimatkan 14 peratus bahan apiberbanding kebanyakan 737 Next-Generation sedia ada dan 20 peratus lebih baik daripada 737 Next-Generation ketika pertama kali memulakan perkhidmatan.

Dengan pemasangan akhir akan bermula pada pertengahan 2015, 737 Max akan terbang pada 2016 dan dihantar kepada pelanggannya Southwest Airlines pada suku ketiga 2017. - Bernama








Hishammuddin now says military told to keep an eye on MH370




The saga of the missing Malaysia Airlines flight MH370 took a new turn yesterday following latest revelations that the Malaysian military had been told to keep an eye on the plane but had allowed it to disappear off their radar after considering it as non-hostile.
The new revelation was made by acting Transport Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein during an interview with the Australian Broadcasting Corp's Four Corners programme.
This was the first time that Malaysia had said that civil aviation authorities told the military to keep an eye on the aircraft – a fact which was not mentioned in the five-page preliminary report on the plane's disappearance released by the Ministry of Transport on May 1.
The much-criticised preliminary report had made no mention of the instructions from the civil aviation authorities to the military to monitor the plane.
Instead, the brief report, which had been sent to the International Civil Aviation Organisation (ICAO), revealed a chaotic four hours after communications between Malaysia air traffic controllers, the flag carrier and other regional air traffic controllers before a hunt was initiated.
Other information included in the report, which many analysts had said raised more questions than provide crucial answers on the missing jetliner, included details of the cargo manifest and audio recordings of what had transpired between the pilots of the plane and the air traffic controllers when it disappeared on March 8 while on the way to Beijing.
The report showed that there was a complete breakdown in communications between the DCA and the military, an irony considering both share air traffic control facilities at the airport in Subang.
It is now revealed that flight MH370, with 239 passengers and crew on board, had flown almost directly over the Malaysian military air base located on the island of Penang, but it appeared that the Malaysian authorities did nothing.
The Malaysian authorities had been severely criticised over its handling of the investigations into the missing jetliner with the international media, family members of passengers and crew and the public accusing them of hiding and delaying information.
A survey by The Malaysian Insider last month showed that more than half of Malaysians polled believed that the ruling Barisan Nasional (BN) government had been hiding information about flight MH370's disappearance.
Out of the 1,029 respondents polled in The Malaysian Insider survey carried out by the Merdeka Center, 54% said Putrajaya was not transparent in releasing information about flight MH370 which vanished on March 8.
In response to the question whether they thought Putrajaya had been truthful or had been hiding anything about MH370, 54% of respondents felt Malaysia had been hiding information, 26% said the government had been truthful while 20% were unsure.
Families of passengers from China had been demanding evidence from the Malaysian authorities to show that the plane had indeed crashed in the southern Indian Ocean and that there were no survivors.
There had been ugly scenes in Beijing as distraught relatives vented their frustrations and anger on Malaysian officials sent to brief them on the investigations.
Speaking on the Four Corners programme, Hishammuddin said that the military did not send a plane up to investigate as "it was not deemed a hostile object and pointless if you are not going to shoot it down".
He was defending the military’s failure to scramble a fighter jet after flight MH370 had disappeared from civilian radar on March 8 when its transponder stopped transmitting during a flight from Kuala Lumpur to Beijing around 1.21am.
The military radar had tracked it after it made a turn-back and turned in a westerly direction across the peninsula.
"If you're not going to shoot it down, what's the point of sending it (a fighter) up?" Hishammuddin was quoted as asking on the Four Corners programme.
Delays in pinpointing the Boeing 777-200ER’s location led to days of searching in the South China Sea before analysis from British satellite firm, Inmarsat, pointed its likely course as the Indian Ocean.
Hishammuddin had also said that had the jet been shot down with 239 passengers and crew on board, "I'd be in a worse position, probably".
He said he was informed of the military radar detection two hours later and relayed it to Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, who then ordered a search in the Malacca Strait. – May 20, 2014.









YTM Tengku Bendahara Kedah Mangkat



Baru menerima khabar kemangkatan YTM Tengku Bendahara Kedah, Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah Darul Aman, di Ipoh pada jam 12.20 malam ini kerana serangan jantung.

Semoga allah ampunkan dosa baginda.
Al Fatihah
YTM Tengku Bendahara Kedah telah mangkat awal pagi tadi.Pengumuman rasmi bakal dibuat YAB Menteri Besar jam 8am pagi ini










Minor explosion on engine of MAS flight causes panic among passengers





Small sparks caused by an explosion on the left engine of Malaysia Airlines flight MH1438 while it was 20,000 feet off the ground, caused panic among passengers on board a flight bound for Langkawi today.
A passenger with the user name Haswendy shared his experience and a picture of the plane engine on his Instagram page.
He said the incident occurred 10 minutes before the plane touched down at the Langkawi International Airport.
“I had a traumatic experience during our flight from KLIA to Langkawi just now. One of our flight MH1438 left engine had a light explosion that caused small sparks.  Few of the passengers were startled and few were crying.
“Alhamdulillah we landed safely,” said Haswendy, who was travelling with another friend.
He said he was talking to his friend when he heard an explosion and saw sparks coming out from one of the engines while at the same time, the lights in the plane went off for a few seconds.
He said passengers seated behind him were crying.
The latest incident adds to the difficulty and pressure the airline has been having since MH370 bound for Beijing disappeared on March 8.
On March 24, a MAS flight which departed from Kuala Lumpur bound for Seoul, was diverted to Hong Kong because of an inoperative aircraft generator.
Three days earlier, flight MH114 from Kuala Lumpur to Kathmandu was hit by a flock of birds during approach at the Tribhuvan International Airport.
Upon landing, the aircraft was inspected by the engineer on duty. It was found that the aircraft’s landing light lens cover was broken.
The aircraft had to be grounded for a night while the broken lens was replaced.
On April 21, MH192 flight bound for Bangalore, India made a turn back due to a mechanical failure.
MAS last week announced more losses and said its net loss expanded to RM443.4 million in the first quarter, from a net loss of RM278.8 million in the same period last year.
"The tragic MH370 incident had a dramatic impact on the traditionally weak first quarter performance," the company said in a statement to the Malaysian stock exchange.
It said it saw high numbers of cancellations and a decline in long-haul travel after flight MH370 went missing on March 8.
Since the majority of the passengers travelling on flight MH370 were Chinese, sales in China slumped 60%, added MAS. – May 20, 2014.



~ source




















Google overtakes Apple as world's top brand: survey





US search engine Google has overtaken rival technology titan Apple as the world's top brand in terms of value, global market research agency Millward Brown said Wednesday.
Google's brand value shot up 40 percent in a year to $158.84 billion (115 billion euros), Millward Brown said in its 2014 100 Top BrandZ report.
"Google has been extremely innovative this year with Google Glass, investments in artificial intelligence and a range of partnerships," said Benoit Tranzer, the head of Millward Brown France.
Google Glass is Internet-linked eyewear for which the firm has joined hands with Luxottica, a frame giant behind Ray-Ban and other high-end brands, to sell the new product in the United States.
"All these activities send a very strong signal to consumers about the essence of Google," Tranzer said.
Apple, which dominated the top position for three straight years, saw its brand value fall by 20 percent to $147.88 billion.
The top 10 of the 100 slots were dominated by US firms. IBM was in third place at $107.54 billion, a fall of 4 percent, followed by Microsoft at $90.19 billion -- a 29 percent rise.
Fast food chain McDonald's ranked next at $85.71 billion, followed by Coca Cola ($80.68 billion), it said.
China led in the insurance sector with Ping An valued at $12.4 billion and China Life ($12 billion).
French luxury goods manufacturer Louis Vuitton ranked 30th overall but was the top luxury brand with a value of more than $25 billion.
Brand value is calculated on the basis of the firms' financial performance and their standing among consumers.


























wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...