Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Saturday, February 09, 2013

Apa Itu BlogWalking?

 ~
Tentu anda masih belum tahu apa itu Blog Walking,( Mungkin ramai dah tahu) jika di'translate'ke bahasa melayu ialah 'blog berjalan'.? Adakah anda boleh tangkap maksud tersebut? bagaimana jika aku sebut BlogWalking diibaratkan seperti berjalan diatas padang pasir Sahara atau di persisran pantai. Adakah anda masih belum faham? cammon la, ok, aku bagi lagi satu contoh, BlogWalking diibaratkan seperti berjalan diatas padang pasir atau persisiran pantai, anda akan meninggalkan JEJAK yang ditumpukan dalam blog ini. Aku rasa anda tentu faham sikit kan.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEis7eZNRZe4PqLAjDj_bjN4m8mazxH1Y-LKrMNlnKZKWu0wlKURfONLvRplxa13AiSHWHKUfKRIJai9IEswdTpqiCtq-nvGajqg904FI6LE3hN-5sF12ClXmXEfvFlWBw07BUXQgCYCpFvB/s1600/blogwalking.jpgIstilah kat atas itu ikut pemahaman aku sahaja dan aku terangkan dan bandingkan aplikasinya dengan perbuatan supaya anda mudah faham akan konsepnya.~ Lagi mudah Berjalan ke BLOG orang lain dan tinggalkan add blog kita. Di dalam Blogwalking, anda akan berjalan ke alam maya ini iaitu dari satu blog atau web ke blog yang lain dan setiap persinggahan itu anda meninggalkan JEJAK iaitu URL Blog anda! Bagaimana hendak meninggalkan jejak ialah dengan memberi komen pada artikel atau di shoutbox blog-blog yang anda singgah itu.

Apa kepentingan dan faedah yang boleh dapat dengan blogwalking nih? Ada banyak.. berdasarkan pengetahuan aku mengenai blogging yang tidak seberapa ini, dengan blogwalking dapat me’wujud’kan anda di alam maya ini. hehe.. ayat tersirat pula aku kasi.. meh aku buat point mudah..

Kepentingan Blogwalking:
1.) Dapat mengeratkan hubungan sesama blogger. Kalau anda nak lihat sama ada blogger tu sombong atau tak cuba komen dalam blog dia dan letakkan link anda (tapi jangan sampai SPAM pula ya.. ) kalau dia reply komen anda kira dia sporting tahap 1, dan jika dia reply komen anda dan masuk ke blog anda pula memberi komen maka dia sporting tahap 2 yang tiada unsur-unsur sombong. Sporting tahap 1 masih ada lagi unsur-unsur tu walaupun sikit. (Hehe, memandai ja aku buat telahan aku sendiri)

http://www.optimum7.com/internet-marketing/wp-content/uploads/2009/01/search-engine-ranking-position.jpg2.) Dapat meningkatkan rank blog anda sama ada Page Rank Google atau Alexa Ranking. Ibarat konsep meninggalkan JEJAK tadi, spyder Google dan Alexa akan crawl ke dalam blog anda melalui jejak yang anda tinggalkan, dan dari situlah bermulanya proses ranking!

3.) Boleh meningkatkan traffic ke blog anda. Caranya adalah dengan menjadi pengkomen yang terawal di dalam setiap post di blog orang lain. Tapi kena lihat juga, pilih blog-blog yang bertraffic tinggi.

4.) Blogwalking ibarat sapaan dan teguran anda kepada jiran anda. Ataupun sesuatu kumpulan yang membincangkan isu yang anda minati. Di situ timbul satu perkataan ‘hidup saling memberi’. Pertukaran idea dan buah fikiran mula terbina.

5.) Sambil blogwalking anda dapat menambah ilmu dan maklumat. Selain itu sekiranya anda hilang idea untuk menulis blog, BlogWalking dapat membantu anda mencetuskan idea baru bagi penulisan artikel blog.
..dah la tu 5 point aku beri, hehe.. semua point tu aku reka sendiri berdasarkan pemerhatian aku. Mungkin anda mempunyai tips yang lebih bernas mengenai BlogWalking. Seperti biasa aku amat-amat mengalu-alukan perkongsian anda.
Setakat itu dulu artikel aku sebelum aku pergi sembahyang tarawikh. Aku harap artikel ini dapat membantu anda dalam memahami maksud dan istilah sebenar apa itu blogwalking. Selamat beribadah di bulan yang mulia ini. :)

~ Sumber & Kredit 

 ~money2gold Admin : cuba nak buat blogwalking tapi baru mula bertatih

13 comments:

  1. ooo.. now dah faham istilah blogwalking.. almaklumlah masih baru..hehe im here n i follow ur blog.. feel free to hit me back yeah.. make a new friends.
    http://inaniibrahim.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. thanks gan atas pengertian blogwalkingnya

    saya skrng udh tau apa itu blogwalking
    eehehehhe

    http://berbagiblg.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. tq utk penerangan yang amat membantu..sebelum ni dok dengar jer blogwalking tp apa pun tatau!hehehe

    ReplyDelete
  4. uhh macamtuhh ker . hehe , jemput singgah http://hariz97.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Baru faham blogwalking.. hahaha
    mohon singgah juga yaa http://kentakikaulaki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum.Salam perkenalanPenerangan yang mudah. Baru faham. Terima kasih.
    Singgahlah. ke http://drshahriahismail.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Your blog adalah blog pertama saya jejak dalam mencari makna blogwalking. Tqvm. Dapat 1 ilmu harini. Salam ukhuwwah. Jom blogwalking ke blog saya pulak ye. TQ. http://ruzanaibs.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Penjelasan yang simple tapi cukup info jelas dan mudah difahami..sy memang tgh mendalalami ilmu seo, blogwalking..tq for sharing..mencari supplement halal dan organic? Singgah ke www.vitaminsupermama.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Numpang ninggalin jejak kaki yaaaa :D

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum..
    Blog pertama yang saya jumpa dalam mencari maksud 'blog walking'.. Penerangan yang ringkas namun sangat informative.. Terima kasih..
    http://www.vitabeautyfood.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. http://www.hashtagblurr.blogspot.com/


    follow2 lah sye

    ReplyDelete
  12. La ni la katanya blog walking....ilmu ilmu...sedut semua..heheehe

    http://kejakerajaan.blogspot.com/

    ReplyDelete

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...