Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Tuesday, May 20, 2014

Pasar raya halal Lulu : Kerjasama Felda




Najib Tun Razak, diiringi Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad (tiga dari kanan), melihat produk Felda Best yang dipasarkan di Lulu Hypermarket semasa melakukan lawatan ke pasar raya tersebut di Abu Dhabi hari ini. - Foto Bernama


ABU DHABI - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yakin usaha sama antara Felda dan Lulu Group International bagi melaksanakan konsep unik menerusi pembukaan pasar raya besar Halal di Malaysia akan meningkatkan pertumbuhan kedua-dua organisasi itu selain memberi manfaat kepada masyarakat.

Najib yang juga Menteri Kewangan hari ini menyaksikan pemeteraian memorandum persefahaman (MoU) antara Felda dan Lulu Group yang bakal menyaksikan Lulu Group membuka pasar raya besar Halal pertamanya di Malaysia pada 2016.

"Banyak pihak akan memperoleh manfaat menerusi pembukaan pasar raya Lulu di Malaysia memandangkan ia akan menyediakan 2,000 pekerjaan langsung serta 5,000 pekerjaan tidak langsung," kata Najib kepada wartawan Malaysia selepas majlis pemeteraian perjanjian itu.

MoU itu ditandatangani oleh Pengarah Besar Felda Datuk Faizoull Ahmad dan Pengarah Urusan Lulu Group Yusuffali M.A..

Ia juga disaksikan oleh Pengerusi Felda Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad.

Lulu Group akan membuka 10 pasar raya besar Halal di Malaysia, dengan setiap pasar raya dijangka mewujudkan lebih 200 peluang pekerjaan di semua peringkat.

"Felda akan menyediakan kemudahan hipermarket untuk disewa oleh Lulu dan Lulu juga akan bekerjasama untuk mewujudkan pusat logistik serba moden," kata Najib.

"Pihak Lulu juga mencadangkan agar Felda terlibat dalam 'organic farming' ladang organik) kerana ia banyak permintaan di luar negara. Ini juga salah satu usaha yang akan dilakukan oleh pihak Felda," tambahnya.

Felda atau Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan, mengesahkan kedudukannya sebagai pemaju tanah bagi pembinaan bangunan Lulu Hypermarket di Malaysia.

Lulu kemudiannya akan memajak bangunan pasar raya yang dibina Felda itu untuk tempoh jangka panjang, sehingga 15 tahun. - Bernama




















No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...