Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Sunday, August 25, 2013

Katak dan Ular dalam Lemang :Trajedi Lemang

 http://drinksnacks.com/wp-content/uploads/2012/12/lemang1.jpg
 Ular dalam lemang?

Kisah wanita hamil yang maut selepas makan lemang sekitar negeri di utara tanah air hangat diperkatakan sejak minggu lalu menimbulkan situasi cemas penduduk sekitar terutama penggemar juadah itu menjelang Aidilfitri.

Penyebaran khabar angin palsu melalui laman sosial Facebook itu dikatakan telah tersebar meluas melalui beberapa blog tempatan. Ini berikutan amaran berjaga-jaga yang dikeluarkan melalui kenyataan sama yang menasihati orang ramai supaya berhati-hati ketika membeli lemang kerana takut menerima nasib sama.

Dalam kenyataan itu, seorang wanita maut selepas didakwa makan lemang yang dibeli suaminya di tepi jalan kerana mengidam mahukan juadah tersebut. Dalam kenyataan sama, wanita yang sarat mengandung sembilan bulan itu dikatakan terus merasai lemang yang baru dibawa balik suami dengan mencubit bahagian atas lemang yg dipanggil kepala , yang lembik di mana ia mengandungi lemak santan berlebihan. Sejurus makan, si isteri dipercayai muntah, mulut menjadi biru dan terus dibawa ke hospital untuk rawatan lanjut.


 Tiada laporan lemang ular
Status dari  FB seseorang

Doktor yang membuat pemeriksaan bagaimanapun meminta suami wanita itu pulang dan membelah lemang dimakan itu terlebih dahulu untuk mengenal pasti kandungan sebenar di dalamnya. Alangkah terkejut suami apabila ternampak ular tedung panjang sejengkal berada di dalamnya. Akibat itu, isteri dan anak dalam kandungannya dikatakan telah meninggal dunia akibat termakan bisa ular terbabit.

" Kes terbabit dikatakan dirujuk ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), Sungai Petani. Bagaimanapun, Jurucakap Jabatan Forensik HSAH mengesahkan tiada laporan mengenai kes terbabit dirujuk ke hospital berkenaan sepanjang minggu ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sik, Deputi Superintendan Mohd Ismail Ibrahim berkata, polis tidak menerima sebarang laporan berhubung kejadian dan maklumat itu dipercayai disebarkan individu tidak bertanggungjawab serta mengelirukan pengguna.
Sehubungan itu, Mohd. Ismail mengingatkan orang ramai agar tidak terpengaruh atau terus menyebarkan berita palsu tersebut "

~ Money2gold : Kisah trajedi lemang ular ini benar kerana yg mengesahkan ialah ipar money2gold sendiri yg rumahnya berjiran dengan mangsa cuma kejadian itu bukan di daerah yg dikatakan dan terdapat 2 kes , satu kes melibatkan katak dlm lemang ( kes ini di seberang perai , disahkan oleh bapa saudara money2gold ) dan satu kes melibatkan ular kapak bukan ular tedung spt yg dihebohkan.. Pengalaman kawan-kawan money2gold 3 tahun lepas membeli lemang di sekitar hulu kelang, apabila membelah lemang katak utk persediaan jamuan hari raya opis beliau juga menambah keyakinan perkara itu tak mustahil berlaku..


No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...