Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Wednesday, January 08, 2014

Nur Khatijah kumpul sendiri duit syiling






NUR KHATIJAH memasukkan duit syiling ke dalam tabung replika 1Malaysia miliknya sambil diperhatikan datuknya, Mohd. Rodzi dan Shamsiah di Taman Dagang, Ampang, Selangor semalam.

AMPANG JAYA – Duit syiling RM64 yang digunakan untuk membayar yuran persekolahan agama Nur Khatijah Abdullah, 7, sebenarnya merupakan wang hasil tabungannya sendiri yang dikumpul sejak dari kecil.

Menurut neneknya, Shamsiah Yusoff, 55, Nur Khatijah yang mesra dipanggil Ijah memang minat menabung dan setiap kali menemui syiling walaupun satu sen, dia akan menyimpan wang itu.

“Kadang-kadang ada penduduk sekitar kawasan flat ini yang memberikan Ijah duit dan dia akan simpan sebab saya sering ingatkan Ijah duit itu boleh digunakan untuk keperluan sekolah.

“Sekarang dia sendiri memang suka menabung, bagi Ijah satu sen atau syiling berlubang sekalipun tetap akan dikutipnya kerana ia sangat bernilai,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Flat Taman Dagang, Ampang di sini semalam.

Nur Khatijah yang merupakan anak tunggal hidup bersama datuk dan neneknya mendapat perhatian masyarakat setelah Kosmo! dan media sosial melaporkan kesusahan yang mereka alami sehinggakan keluarga itu terpaksa membayar yuran persekolahan agamanya menggunakan duit syiling sebanyak RM64 kerana tidak mempunyai wang yang cukup.

Kanak-kanak itu kini tinggal dengan datuk dan neneknya setelah kematian ibu semasa dia berusia dua tahun, manakala bapanya menghadapi masalah sosial.

Jelas Shamsiah, dia amat terharu dengan sumbangan dan keprihatinan orang awam terhadap mereka sekeluarga.




sumber:









No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...