Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Thursday, August 02, 2012

Chong Wei jumpa Kashyap di suku akhir


Wartawan Sinar Harian
2 Ogos 2012
Datuk Lee Chong Wei
Datuk Lee Chong Wei
JAGUH badminton negara Datuk Lee Chong Wei akan berdepan dengan pemain India, Kashyap Parupali pada perlawanan suku akhir  setelah mengatasi Simon Santoso dari Indonesia pada pusingan kedua acara perseorangan lelaki pada Sukan Olimpik 2012 di London, semalam.

Dalam saingan di Arena Wembley di sini, Chong Wei, pemain nombor dua dunia dan pilihan utama di sini hanya mengambil masa 34 minit untuk menjinakkan Simon 21-12, 21-18.

Dalam pada itu, Kashyap terpaksa berkerja keras untuk melangkah ke suku akhir apabila menundukkan Niluka Karunaratne dari Sri Lanka 21-14, 15-21, 21-9 pada pusingan kedua.

Chong Wei, pemenang pingat perak pada Sukan Olimpik 2008 di Beijing, berkata, kejayaan kedua di sini meningkatkan keyakinan untuk menampilkan persembahan sebenarnya selepas tidak beraksi secara kompetitif selama dua bulan akibat kecederaan buku lali pada Mei lepas.

"Saya menikmati setiap detik di gelanggang kerana semua berjalan lancar dan ia kemenangan yang mudah daripada dijangkakan. Saya mampu mengawal perlawanan dan ini memberi keyakinan yang lebih besar kepada diri saya.

"Perlawanan pertama tiga set pada saingan kumpulan sebenarnya begitu baik kerana ia memberi latihan kepada saya untuk melakukan pukulan tertentu. Kini satu lagi halangan untuk dilalui dan dengan doa semua rakyat Malaysia, saya optimis untuk mara ke separuh akhir," kata Chong Wei selepas saingan itu.

Pada perlawanan Kumpulan A, dua hari lepas, Chong Wei mengalahkan pemain Finland, Ville Lang 21-8, 14-21, 21-11.

Mengenai pertembungan suku akhir dengan Kashyap nanti, Chong Wei berkata, beliau pernah bertemu dengan lawannya itu tetapi saingan Olimpik adalah tahap pertandingan yang begitu berbeza.

"Di Olimpik, tiada lawan boleh dianggap mudah dan saya menjangka beliau akan memberi persembahan terbaiknya dan tidak ada ruang untuk leka," katanya. - Bernama

No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...