Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Thursday, December 08, 2016

Gol ajaib Mohd Faiz Subri dinobat antara 3 terbaik




Aksi jaringan penyerang Liga Malaysia dari Pulau Pinang, Mohd Faiz Subri tersenarai sebagai antara tiga calon utama yang akan memasuki pusingan akhir untuk dinobatkan sebagai penerima Anugerah Puskas Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA).
Menurut laman FIFA.com, dua calon lain yang akan berentap dengan Mohd Faiz ialah Johnath Marlone dari Brazil dan Daniuska Rodriguez dari Venezuela.
Pemenang di antara ketiga-tiga mereka akan menjulang anugerah berkenaan yang akan disampaikan pada majlis di Zurich pada 9 Januari akan datang.
Sebelum ini, Bernama melaporkan, setakat jam 2 petang tadi, 1,348,827 penonton telah menyaksikan video gol ajaib jaringan penyerang Liga Malaysia dari Pulau Pinang, Mohd Faiz Subri sekali gus mengatasi jumlah tontotan jaringan pemain lain seperti Lionel Messi dan Neymar.

Jaringan itu tersenarai dalam tiga jaringan terbaik dunia untuk seterusnyadipilih menerima Anugerah Puskas Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA).

Gol sepakan gunting pemain kelab Corinthians dari Brazil pula, Johnath Marlone berada di tempat kedua dengan tontonan sebanyak 885,572 kali sementara gol sepakan percuma Messi di tempat ketiga dengan 879,423 tontonan.

Calon lain bagi anugerah itu ialah Mario Gaspar (Villareal/Sepanyol), Hlompho Kekana (Mamelodi Sundowns/Afrika Selatan), Saul Niguez (Atletico Madrid/Sepanyol), Hal Robson-Kanu (West Bromwich Albion/Wales), Simon Skrabb (Gefle IF/Finland) dan Daniuska Rodrigue (Venezuela).

Persekutuan Persatuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA) menerusi laman web rasminya www.fifa.com pada 19 November lepas menyenarai pendek 10 gol menarik dari tempoh 30 September 2015 hingga 30 September 2016 untuk dipilih diberi Anugerah Puskas FIFA.
Peminat bola sepak tempatan masih berpeluang untuk mengundi gol jaringan Mohd Faiz melalui laman web rasmi FIFA di
www.fifa.com/the-best-fifa-football-awards/puskas-award/ yang undiannya ditutup hari ini.
















No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...