Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Saturday, June 30, 2012

FILEM MAEL LAMBUNG : MELAMBUNG DI PANGGUNG




Filem Mael Lambung lakonan Zizan Raja Lawak sebagai Mael Lambung, Johan Raja Lawak sebagai Ah Chai dan Juliana Evans kini sedang giat menjalani pengambaran di sekitar negeri Terengganu. Filem arahan pengarah tersohor Ahmad Idham ini katanya dibuat atas permintaan peminat yang ingin cerita tentang kehebatan Mael Lambung VS Ah Chai dilebarkan di layar perak pula. Begitu hebat sekali penangan Mael Lambung sehingga peminat rasa mahu tonton lanjutan cerita gangster kelakar ini. Mael Lambong bekerja sebagai tukang tarik kereta profesional yang sangat terkenal dengan sikap gedebe nya.

Filem yang menggunakan Raja Mukhriz sebagai pengarah sinematografi ini bakal menemui peminat sekitar bulan Mei 2012 tahun depan. Menampilkan Juliana Evans sebagai penyiasat dan juga kawan baik Zizan dalam filem Hantu Bonceng iaitu Toqq. Dengar-dengarnya, abang Siti Saleha iaitu Sam Bunkface turut berlakon juga dalam filem ini. Betul ke tidak?

Seperti filem-filem aksi terdahulu, Ahmad Idham tak lepas untuk mengisi filem ini dengan aksi sukan drift. Dengarnya, beliau menggunakan khidmat drifter untuk melakukan aksi drift dalam filem ini.

Filem ini juga menampilkan beberapa orang pelakon sebagai cameo, antaranya Aziz M. Osman sebagai orang kaya yang keretanya kena tarik oleh Mael Lambung. Turut diperkenalkan seorang bakat muda yang baru berasal dari Singapura iaitu SHENTHY FELIZIANA memegang watak Rozie yang merupakan kekasih lama MAEL LAMBONG.


~sumber~

SINOPSIS FILEM MAEL LAMBUNG

Mael Lambung (Zizan Razak) merupakan seorang penarik kereta yang cukup dikenali di Kuala Lumpur. Hidupnya mula berubah dan menjadi kelam kabut apabila bertemu dengan Maria (Juliana Evans) yang meminta pertolongan darinya untuk menyelamatkan diri daripada penjahat.

Pelarian mereka untuk menyelamatkan diri membawa Mael dan Maria ke Terengganu yang juga kampung halaman Mael. Rupa-rupanya Mael telah lama meninggalkan negeri kelahirannya ini kerana membawa diri.

Di kampung, Mael kembali bertemu dengan Rozie (Shenthy Feliziana), bekas kekasihnya yang kini telah bergelar tunangan kepada Tiger (Taiyudin Bakar). Konflik mula timbul apabila Tiger tidak menyenangi kepulangan Mael kerana cemburu dengan hubungan yang pernah terjalin di antara Mael dan Rozie sebelum ini.

Penjahat memburu Maria kerana mahukan mikrocip yang mengandungi maklumat tender projek kerajaan itu akhirnya dapat menjejaki mereka di Terengganu. Apakah yang berlaku seterusnya? Sama sama kita nantikan di pawagam.

Filem Mael Lambong yang akan ditayangkan bermula 21 Jun di 79 panggung seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei.

Filem ini yang menjalani pengambaran di sekitar Kemaman, Terengganu dan Kuala Lumpur selama 25 hari, telah dibintangi oleh Zizan Razak, Taiyuddin Bakar, Juliana Evans dan memperkenalkan Shenthy Feliziana.

Trailer Filem Mael Lambong:

~SUMBER~

No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...