Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Thursday, July 10, 2014

Inilah wanita yg diserang secara seksual diplomat Malaysia di New Zealand






KUALA LUMPUR: Wanita warga New Zealand yang dikatakan mangsa kes serangan seksual melibatkan seorang diplomat Malaysia mendedahkan dirinya kepada umum dan meluahkan kekecewaan terhadap cara kerajaan New Zealand menangani kes tersebut.

Dalam satu temu ramah rancangan television TV3 3RD Degree, Tania Rose Billingsley, 21, berkata beliau marah terhadap tindakan kerajaannya membenarkan tertuduh, Muhammad Rizalman Ismail, 38, untuk pulang ke Malaysia.

Billingsley juga mendesak Menteri Luar Murray McCully untuk letak jawatan atas kegagalannya untuk mengendalikan kes tersebut dengan baik.

“Saya mahu dia memohon maaf kerana ketidak cekapannya dalam mengendalikan situasi ini.”

“Dia asyik cuba menyalahkan dan meletakkan tanggungjawab ini ke atas pihak lain. Saya berpendapat dia tidak cuba untuk menangani isu ini. Dia patut letak jawatan.”

Pada 9 Mei, Rizalman, yang merupakan Pegawai Waran II yang ditugaskan di Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Wellington, didakwa mengekori Billingsley dari perhentian bas ke rumahnya di Brooklyn.

Dia dituduh memecah masuk rumah Billingsley dan cuba menanggalkan pakaiannya. Wanita itu melawan sebelum dibantu jirannya.

Rizalman, yang sudah berkahwin dan mempunyai tiga anak, ditahan oleh polis New Zealand dan dihadapkan ke mahkamah pada 10 Mei atas tuduhan pecah rumah dan melakukan serangan dengan niat merogol.

Bagaimanapun, Rizalman diberi kebenaran oleh Wellington untuk kembali ke tanah air dengan keluarganya pada 22 Mei setelah memohon kekebalan diplomatik.

Billingsley berkata dia kecewa kerana tidak diberitahu tertuduh diberi kebenaran untuk meninggalkan New Zealand.

“Saya cuma dapat tahu dia akan meninggalkan negara ini pada hari dia berlepas. Pihak polis amat membantu untuk memastikan saya dimaklumkan atas perkembangan kes tersebut, tetapi mereka juga tidak tahu apa yang boleh dikatakan dalam hal ini.”

“Saya amat kecewa dan marah kerana sejak mula lagi, saya menyatakan hasrat untuk mahu tertuduh dibicarakan di New Zealand.”

Billingsley berkata dia mengambil keputusan untuk tampil ke hadapan untuk bercakap tentang kes ini kerana mahu isu keganasan seksual di negaranya diberi perhatian dan ditangani dengan lebih baik.

“ Saya berhadap dengan penampilan umum ini, saya meletakkan satu wajah kepada mangsa dan saya akan dapat membantu menangani isu-isu berkaitan keganasan seksual di negara ini.”

" Kerana hakikatnya, keganasan seksual yang berleluasa dalam masyarakat kita menjadi bukti bahawa kerajaan masih belum menangani isu dengan usaha mencukupi,” katanya.

Rizalman, yang telah menjalani penilaian psikiatri di Hospital Tentera Mizan Tuanku di Kuala Lumpur, dijangka akan kembali ke New Zealand untuk menghadapi perbicaraan.

Menurut sumber The New Zealand Herald di hospital tersebut, situasi Rizalman kini kelihatan murung dan banyak menyisihkan diri.

Sumber itu turut menyatakan, sejak Rizalman dimasukkan ke wad sejak Selasa, individu itu dilihat tidak cukup sihat untuk diterbangkan semula ke Wellington dan mungkin memerlukan penilaian psikiatri lanjut, kata akhbar itu pada edisi Ahad, Herald on Sunday.

Akhbar itu berkata, keputusan sama ada Rizalman sihat atau tidak untuk dibicarakan bergantung kepada kerajaan Malaysia.


~ sumber ^










No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...