Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Thursday, July 10, 2014

Tercirit makan bubur lambuk bazar Ramadan



Tanjung Karang: Lima lagi mangsa keracunan makanan akibat makan sajian dijual di bazar Ramadan dilaporkan di negeri ini menjadikan ia kes kedua dalam tempoh kira-kira 10 hari selepas kes pertama dilaporkan hari pertama Ramadan lalu.

Selepas kejadian menimpa sebuah keluarga di Taman Sri Muda, Shah Alam kini giliran dua keluarga di daerah ini menerima nasib sama, namun akibat juadah berbeza kerana kali ini punca kejadian dipercayai akibat bubur lambuk. 

Kelima-lima mangsa iaitu empat kanak-kanak dan seorang dewasa mengalami keracunan makanan selepas dipercayai menikmati bubur lambuk yang dibeli di pasar Ramadan, di sini, petang kelmarin.

Akibatnya, mereka dirawat di Hospital Tanjung Karang (HTK) selepas muntah-muntah sehingga tidak bermaya selain mengalami kekurangan air dalam badan.

Foto
AZMI (kanan) bersama keluarga di HTK, semalam.


Pengarah HTK, Dr Mohd Zamri Saim, mengesahkan pihaknya sedang merawat lima pesakit yang dipercayai mengalami keracunan makanan dan sedang melakukan pemantauan dengan meletakkan pesakit di wad berisiko sederhana bagi memastikan mereka tidak mengalami masalahkekurangan air dalam badan.

“Mereka kini stabil dan akan mendapatkan sampel makanan yang disyaki untuk diuji.

“Kita juga memaklumkan perkara ini kepada Inspektor Kesihatan dari Pejabat Kesihatan Kuala Selangor dan sudah dimaklumkan mereka sedang menjalankan siasatan dan mengambil keterangan daripada mangsa bagi mengesahkan punca keracunan makanan,” katanya.

Sementara itu, bapa seorang daripada mangsa, Azmi Abdul Azis, 33, yang menetap di Taman Raja Musa, di sini berkata, dia tidak menyangka bubur lambuk yang dibeli untuk dua orang anaknya, Muhammad Zul Rayyan Nazmi yang berusia dua tahun dan Nurzulaikha Qystina, yang berusia lima tahun menyebabkan anaknya itu muntah-muntah dan mengalami cirit-birit hingga dikejarkan ke wad kecemasan HTK jam 1 pagi, semalam berkemungkinan mengalamin dihidrasi atau kekurangan air dalam badan.



~ sumber








No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...