Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Saturday, September 29, 2012

Tips : Cara Untuk Jailbreak iOS 6


RANDOM TUTORIAL - Cara Untuk Jailbreak iOS 6





Here we go!

   iOS 6 baru sahaja dilepaskan kepada para pengguna gadget Apple dan sekarang kami akan menunjukkan cara untuk jailbreak iOS 6. Sila ambil perhatian bahawa ini adalah TETHERED jailbreak bermakna setiap kali device apple anda masuk off, atau reboot anda harus menyambungkan device ke pc atau mac untuk on semula (boot tethered). Jailbreak kali ini hanya untuk device dengan chip A4 seperti iphone 4. Memandangkan masih tiada lagi jailbreak tool yang dapat terus install Cydia ke device, kami akan menunjukkan cara untuk jailbreak secara manual. 

Step 1: Update device kepada iOS 6 menggunakan iTunes. Kemudian download ipsw iOS6 dari idownloadblog downloads page. Selepas anda berjaya update kepada iOS 6, sambungkan device anda ke komputer dan masukkan device anda kepada DFU mode.


Step 2: Download RedSn0w 0.9.13dev4 dari idownloadblog downloads page .

Step 3: Run RedSn0w, dan  klik Extras > Select IPSW, selepas itu pilih ipsw iOS 6 yang telah anda download tadi. Jika berjaya ia akan tulis 'Succesfully Identified' seperti di bawah.


Step 4: Klik Back, dan kemudian klik Jailbreak. Anda sepatutnya dapat melihat kotak dialog mengatakan “preparing jailbreak data”diikuti dengan satu page dengan beberapa pilihan. Pastikan bahawa anda memilih Install SSH, kemudian klik Next.



Step 5: Device anda akan mula memasuki proses jailbreak. Kemudian anda akan menerima notifikasi mengatakan bahawa ini adalah tethered jailbreak. 



Step 6: Setelah proses jailbreak selesai dan device anda kembali ke lock screen, letakkan kembali device amda dalam DFU mode.
Step 7: Klik Back, kemudian klik Just boot. Logo sebiji nenas sepatutnya akan muncul pada lock screen menandakan ia adalah tethered boot. Setelah selesai dan device anda kembali ke lock screen, anda boleh menutup Redsnow.


Install Cydia


Step 1: Pada iOS device anda, pergi ke  Settings > Wi-Fi > dan click arrow yang menunjukkan anda telah connect dengan Wi-Fi router. Cari alamat IP Wi-Fi connection anda. Sebagai contoh, alamat IP saya 10.0.1.27.



Step 2: Pada komputer yang telah connect dengan Wi-Fi network yang sama, buka Terminal app. Untuk pengguna Windows, sila download Putty sebagai gantian Terminal.
Step 3: Dalam terminal taip: ssh root@10.0.1.27 (sila pastikan bahawa alamat IP adalah sama dengan alamat iOS punya IP)

Step 4: Setelah beberapa saat, ia sepatutnya berjaya connect dan akan meminta password untuk iOS device anda. Passwordnya adalah alpine
Step 5: Setelah berjaya connect, paste apa yang telah dihighlight di bawah ke dalam terminal:
wget -q -O /tmp/cyinstall.sh http://downloads.kr1sis.net/cyinstall.sh && chmod 755 /tmp/cyinstall.sh && /tmp/cyinstall.sh


Step 6: Lebih kurang selepas seminit, iOS device anda akan reboot dan Cydia akan diinstallkan. Abaikan jika anda mendapat sebarang error dari terminal.




That’s all folks. Tak terlalu susah bukan? Jika ada sebarang pertanyaan sila komen dibawah atau hantar email ke kunked09@gmail.com.





source : idownloadblog

1 comment:

  1. Assalamualaikum
    Redsnow tu utk komputer 34bit eyh?
    Sye nye laptop 64bit. Sy install redsnow xdpt

    ReplyDelete

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...