Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Tuesday, March 12, 2013

Jsnggut Dan Misai Awet Muda

FAEDAH JANGGUT DAN MISAI DALAM MELAMBATKAN PROSES PENUAAN...



Walaupun kebanyakan wanita tidak suka kulit wajah lelaki yang kasar, janggut dan misai sebenarnya bermanfaat untuk kesihatan lelaki.

Di Hollywood, terumatanya di majlis Oscars 2013 yang baru sahaja berlangsung, penampilan para selebriti yang kelihatan muda sepanjang masa pasti membuahkan persoalan ramai. Bagamanakah mereka masih boleh nampak sedemikian walaupun umur sudah lanjut? George Clooney yang sudah berumur 51 tahun masih kelihatan seperti jejaka berusia 40 manakala Ben Affleck dan Bradley Cooper jelas kelihatan 10 tahun lebih muda dari usia sebenar.

Jika anda ingin tahu, antara rahsia awet muda golongan lelaki adalah janggut dan misai. Di sini, kami terangkan beberapa faedah yang terdapat sekiranya lelaki menyimpan janggut. Tapi anda perlu ingat, kalau ingin bergaya dengan misai dan janggut sekalipun, pastikan ianya dijaga dengan bersih dan rapi!

Perlindungan dari matahari
Tahukah anda bahawa janggut mampu menghindari kanser kulit? Ini kerana para penyelidik berpendapat bahawa janggut dan misai rata mampu melindungi kulit dari sinaran UV berbahaya.

Boleh mencegah lelah
Mereka yang menghadapi lelah akan senang jatuh sakit apabila terdedah kepada kawasan berhabuk. Oleh sebab itu, misai yang tumbuh boleh menghindarkan habuk tersebut dari memasuki rongga hidung.

Melambatkan proses penuaan
Rambut yang terdapat di kulit wajah mampu menyimpan lembapan, membuatkan kulit sentiasa lembap. Dengan lembapan tersebut, kulit akan kelihatan muda dan berkeadaan baik.

Melawan batuk
Janggut yang tumbuh lebat di sekitar kawasan dagu dan leher mampu menaikkan suhu leher, lantas mencegah selsema.

Menghalang ruam
Ruam sering diakibatkan oleh kaedah cukuran yang tidak dibuat dengan berhati-hati. Untuk mengelakkan masalah tersebut, adalah lebih elok untuk menyimpan janggut sahaja.




~ money2gold P/s : Menyimpan janggut juga adalah salah satu sunnah Nabi Muhammad s.a.w... Dan terbukti setiap sunnah yang  ditinggalkan oleh Nabi untuk kita menpunyai manafaat yang baik untuk umatnya...Subhanallah.......





SUMBER

No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...