Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Thursday, January 31, 2013

Asal Usul Permainan 'Spirit Of The Coin' + Fakta & Rahsia

Sapa yg duduk sekolah asrama tentu pernah dengar Spirit Of The Coin and maybe ada yg pernah main. Permainan ini dinamakan Ouija di US dan konsepnya adalah sama seperti Spirit Of The Coin. Dari manakah asal usul permainan ini? Tonton video dibawah.


Permainan Spirit of the coin – Fakta & Rahsia
 

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x640.
” Spirit of the coin ” sebuah permainan yang sangat terkenal suatu masa dahulu . Sekarang pun mungkin ada juga orang yang masih main permainan ini. Pada zaman persekolahan , kami selalu main permainan ini selepas peperiksaan akhir tahun kerana tiada sebarang pelajaran atau aktiviti diadakan disekolah pada masa itu.

Selepas kian lama apabila saya mengimbas kembali permainan itu , saya rasa kami memang bertuah kerana tidak melalui sebarang gangguan semasa dan selepas bermain. Disebelah sekolah kami terdapat sebuah kubur cina yang lama dan luas . Nasib baik kami tidak diganggu oleh roh-roh yang tersesat disitu.


Apa itu permainan ” spirit of the coin ” sebenarnya ?

Sebenarnya ” spirit of the coin ” bukan sebuah permainan sebaliknya sebuah kaedah untuk berhubung dengan roh orang yang meninggal dunia. Kaedah ” spirit of the coin ” digunakan dalam beberapa ritual dan kepercayaan untuk berhubung dan berbual dengan roh orang yang telah meninggal dunia.


Kaedah ini biasanya digunakan untuk :

  • Tanya khabar orang yang meninggal dunia.
  • Mengetahui kedudukan roh.
  • Berkomunikasi dengan roh.
  • Minta bantuan secara gaib
  • Mencari barang / orang yang hilang.
  • Untuk mengetahui cara matinya : kemalangan atau dibunuh dan sebagainya
  • Untuk tanya sesuatu yang penting seperti : Password , no pin , kedudukan harta.
  •  
  •  
  •  
    Quote:
    Ini bukan sebuah hiburan atau permainan sebaliknya sebuah proses ritual yang sangat keras. Jangan sekali-kali mencubanya tanpa latihan rohani , panduan dan pertahanan yang lengkap
Apa yang berlaku dalam ritual ” spirit of the coin ” ?.

Setelah lengkap papan atau kertas ” Ouija ” yang dilengkapi dengan tulisan A-Z , Nombor 0-9 , ” Yes ” , ” No ” , ” Home ” dan ” Good Bye ” . Kita boleh menjemput sesebuah roh yang tertentu atau memanggil sebuah roh secara rambang untuk berkomunikasi dengannya. Apabila sebuah roh hadirkan diri , Kita perlu tanya beberapa soalan untuk memastikan yang hadir itu adalah roh yang kita inginkan. Setelah memastikan ia adalah roh yang kita inginkan , Kita boleh mula tanya apa yang kita inginkan atau berbual dengannya.

Selalunya banyak roh yang berkeliaran dengan keinginan untuk berbual dengan manusia. Sama ada roh saudara mara kita atau orang luar. Banyak roh terdapat disekeliling kita tetapi kita tidak dapat nampak dengan mata kasar kerana kebolehan kita terhad . Orang yang melatih Yoga , Meditasi dan kuat sembayang dapat merasai kehadiran mereka.

Semua manusia dijaga dan dipelihara oleh sebuah kuasa khas yang ditugaskan untuknya. Sebab itulah kita tidak diganggu oleh roh atau makhluk halus. Apabila seseorang mula bermain ” spirit of the coin ” , dengan rela hatinya dia membuka ikatan kawalannya dan membenarkan makhluk halus masuk kedalam kehidupannya. Apabila sebuah roh hadir ia akan memasuki badan orang itu dan menjawab soalannya dan keluar selepas proses tersebut. Ritual ini perlu dikendalikan oleh seseorang yang berilmu tinggi dan berkebolehan untuk berkomunikasi dengan roh.

Kadang-kadang dalam beberapa kes roh yang tersesat atau roh orang yang mati terseksa akan memasuki kedalam ritual ini dan berlakun seperti roh orang yang kita maksudkan . Jawapan yang salah dan jawapan yang mengelirukan akan diberikan olehnya kerana dia tidak dapat berhubung dengan alam roh. Dalam kes sebegini roh jahat atau roh yang berhawa nafsu tinggi tidak akan meniggalkan orangnya selepas ritual ini selesai sebaliknya ia akan mengekorinya dan mengganggunya seumur hidup.


 
Quote:
Roh yang jahat boleh menyebabkan kerugian , penyakit , kemalangan dan juga kematian. Ia juga akan mengganggu ahli keluarga kita yang lain. Jadi Awas ! Jangan buat ritual ini. Ini bukan sebuah permainan sebaiknya sebuah ritual yang keras . Tujuan ” Spirit of the Coin ” hanya untuk berhubung dengan alam roh sahaja .

sumber : http://faiz--rahman.blogspot.com/201...t-of-coin.html dan http://rahsiaalam.com/2011/08/permai...-fakra-rahsia/


** Spirit Of Coins nie aku pernah terlibat main masa aku umor 7 tahun, kawan aku abgnya yg berumor 11tahun yg buat, selepas belajar di sekolah hmmm muda giler kan..adik dia yg menjadi mangsa ( kawan aku ), sebb diaorg nak test apa yg subjek ( org yg dirasuk nampak) member aku tu laa siap boleh lukis muka makhluk yg menakutkan itu

~money2gold : sekadar berkongsi fakta utk kefahaman, aku ada dengar cerita kes di UiTM Lendu tu berpunca dari pelajar yg buat sesuatu ritual mungkinkah ini ritualnya atau ada ritual lain....


No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...