Nuffnang Adds

ADVERTSLET

Easy Money

Ruang Iklan Sewa

Ruang Iklan Sewa

WELCOME

Selamat Datang Ke Blog Macam Macam Ada...

Di Sini macma-macam Ada..

~ Nak Ilmu..Nak info...

~Nak buat Duit.....

kita Akan kongsi kan Di Sini !

~ Risiko Rendah Pulangan Tinggi~
~
~$$$$$$BLOG BUAT DUIT$$$$$$$~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

GuaBlog.com

Welcome marque

~WELCOME~SELAMAT DATANG~Thank You For VisiT~Terima Kasih

Ruang Iklan utk disewa

Ruang Iklan utk disewa

Promosi Terbaru!!!!! Sila KLIK!!!

Sunday, January 20, 2013

Pitam selepas makan otak-otak berkulat

Otak-otak yang disajikan di sebuah restoran yang berkulat dan berbau busuk


ALOR GAJAH - “Saya terkejut selepas diperiksa terdapat beberapa longgokan tahi lalat yang sudah berkulat dan saya menyifatkan tindakan pemilik restoran terbabit menyajikan otak-otak basi yang di kitar semula kepada setiap pelanggannya amat keterlaluan, " kata Salihin Samion, 43, bapa kepada seorang budak yang terpaksa dibawa ke klinik selepas makan otak-otak yang dipenuhi berkulat dan tahi lalat, semalam.

Menceritakan semula kejadian yang berlaku jam 8 malam itu, Salihin berkata, setibanya di restoran berkenaan seorang pekerja wanita berusia awal 20-an mengambil tempahan dan menghulurkan bekas berisi 10 keping otak-otak.

Menurutnya, sementara menunggu hidangan makan malam tiba anaknya, Mohd Firdaus Salihin, 11, mengambil sekeping otak-otak dan memakannya.

"Selepas sekeping otak-otak habis dikunyah, anaknya memakan dua keping lagi otak-otak namun sesuatu yang pelik berlaku apabila anak saya tiba-tiba mendakwa sakit perut dan wajahnya menjadi pucat sambil merebahkan mukanya atas meja makan.

“Saya menyangka dia bergurau setelah mendakwa sakit kepala dan sempat berseloroh kepadanya mungkin dia tidak cukup rehat, " katanya.

Salihin berkata, dia sekeluarga bagaimanapun terkejut melihat anaknya itu tidak memberi sebarang tindak balas sebelum membawanya ke klinik untuk mendapatkan rawatan selepas dikejutkan.

“Semasa dirawat di klinik berkenaan, anak saya mendakwa dia termakan beberapa keping otak-otak yang dihidangkan oleh restoran berkenaan dan menyedari otak-otak itu sudah bertukar rasa masam dipercayai basi,” katanya.

Salihin yang tinggal di Pulau Sebang, di sini, tidak berpuas hati dengan dakwaan anaknya itu bertindak kembali semula ke restoran itu untuk membelek satu persatu otak-otak berkenaan.

Menurutnya, dia terkejut mendapati sebahagian otak-otak berkenaan dipenuhi dengan tahi lalat dan berkulat.

“Sepatutnya pemilik restoran terbabit hendaklah memeriksa kualiti otak-otak yang berlebihan dan disimpan dalam peti sejuk sentiasa bersih, serta selamat.

“Jika diperhatikan, otak-otak itu sudah dibakar lebih dari dua kali, berdasarkan pada rupa bentuk isi otak-otak berkenaan yang sudah berkerak dan keras," katanya.

Salihin berharap pemilik restoran berkenaan tidak hanya mengejar keuntungan semata-mata tanpa memikirkan kondisi otak-otak berkenaan yang sudah basi tetapi tetap disajikan kepada pelanggan mereka.

Bagaimanapun, pemilik restoran terbabit yang berusia awal 40-an berasal dari negeri pantai timur ketika ditemui enggan memberi sebarang ulasan berhubung otak-otak basi yang disajikan sehingga menjejaskan kesihatan seorang pelanggannya.

Yang Dipertua, Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG), Abu Bakar Abdul ketika di hubungi berkata, pihaknya akan melakukan satu pemeriksaan mengejut ke atas restoran terbabit sebelum tindakan selanjutnya diambil.


sumber:


P/S: money2gold pun baru terkena food poision dah 2 hari, bergerak jer senak perut nie..angin tak keluar..

No comments:

Post a Comment

~Apa2 Komen2 Anda Akan Di Baca, Akan Dilayan Mungkin juga Di KICK " Jadi Sendiri tanggung laa..

wangmaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...